anjaslilje Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Jeg skal i samtale neste uke pga stort barn. Hadde litt forløsningsproblemer med forrige,som ende i kragebrudd oga smalt bekken,og har derfor fått litt noia ettersom de sier babyen er stor og bekkenet mitt er trangt. babyen er estimert til å bli 4.5 kg +. Noen med erfaringer ang dette? Jeg må bare få understreke at jeg ikke er ute etter et ks for å ta den lette veien ut,men at jeg rett å slett er redd for barnet under en forløsning når bekkenet mitt er så smalt.
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Ja, men det er fordi den første ble tatt med hastesnitt pga smalt bekken. Han var nesten 4,5 kg. Fikk beskjed om at jeg ikke kunne føde en baby på 4 kg eller over. Nr. 2 ble estimert til å veie ca. 3,9 kg ved termin. Ble da anbefalt å ta ks siden det var så tett opp mot 4 kg. Hvis du har smalt bekken og babyen blir estimert til å være like stor eller større enn den første, så burde den saken være grei : )
anjaslilje Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2009 forrige var "bare" 3800 gr. så derfor virker et barn på 4.5 kg + litt skremmende synes jeg...
ålah Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg stått på for å få ks, ja. Pga. sikkerheten til dere begge to. Ved ks er alt planlagt, alt under kontroll. Men du må ikke tro at det er en enklere løsning. Jeg har både født, og tatt ks. Ks er ikke en enkel løsning, men jeg forstår at det er lett tro. Men anbefaler deg absolutt det med tanke på hva som skjedde med babyen din sist, stakkars.
anjaslilje Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2009 jeg ser absolutt ikke på ks som et lettere alternativ. absolutt ikke! men det tror alle rundt meg at jeg gjør. jeg prøver å forklare at jeg er redd fpr babyen. smertene tåler jeg jo,det er jo ikke derfor jeg vil ha ks. det er rett å slett pga bekkenstr vs. stor baby. føler ingen tar meg seriøst når jeg prøver å forklare... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå