juliogdesember Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Mini på snart 5 mnd vil nesten ikke ha flaske lenger. han får to måltider med grøt om dagen og litt smak på middag. Han drikker kanskje 300-400ml med mme pr dag nå. er dette for lite? Har noen erfaring med å blande mme i grøt som egentlig skal blandes med vann? tenkte det var en løsning når han er så lite interessert i flaska. Da får han ihvertfall i seg nok mme. Føler det har blitt en kamp om å få i han flaske med mme nå og vil for all del unngå dette. noen med erfaringer å dele?
lykkelig78 Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Vi har samme problemet her. Hun har rett og slett gått lei av mme. Den eneste gangen hun tar flaks er første måltidet, og et kosemåltid før hun skal legg seg. Får i seg max 350 ml. Ellers går det i grøt. Hun elsker grøt og spiser ganske store posjoner. Jeg har rett og slett gitt litt opp å tvinge i henne flaska. Prøvde litt velling, men virker ikke som hun syns det er så godt heller. Helsesøster sa at det var bedre at vi ga grøt/ middag i stede for å "tvinge" henne til å drikke mme. Det kunne føre til at hun ikke ville ha de to måltidene hun faktisk drikker mme. Vi passer på å ha en kopp vann tilgjenngelig heletiden slik at hun får nok drikke i allefall, og er veldig obs på om bleiene er våte. I fht spørsmålet om grøt, så vet jeg ikke....
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 De fleste Nestlè grøter som blandes ut med vann, inneholder mme. Derfor skal denne type grøt ikke blandes ut med annet enn vann. Jeg kjenner kun til Nestlé sine grøter, det er de vi bruker. Gutten vår på 6 mnd drakk også mindre mme etter at vi begynte med grøt og middag. Husker at jeg reagerte veldig på at inntaket gikk drastisk ned. Fra rundt 1000 ml pr dag til 350-400 ml. Jeg tror ikke det har så mye å gjøre med at han er lei mme (han er nemlig veldig glad i tidlig-morgen-flaska si...), snarere at behovet er mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå