Elise18.11.08 Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har ei jente som er veldig tidlig ute med ting. Er jo kjempemorro:) Hun er nå 6 mnd og begynte å krabbe når hun var 5 mnd, og nå her om dagen reiste hun seg selv for første gang i lekegrinden! Fikk helt sjokk jeg.. Så nå driver hun å reiser seg hele tiden så lenge hun har noe å klatre og støtte seg til.. Syykt tidlig føler jg.. Dette går fort fremover:) Flere som har slike barn?
Emil & Røra Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Her kaster jeg meg på fordi det er så deilig å skryte litt av barna sine =) Datteren min er sånn som din. Nå er hun 10 mnd og gikk sine første skritt for noen uker siden (9 1/2 mnd), men hun har gått bak gåvogn alene (reist seg selv inntil den og gått) siden hun var 7 mnd.. Hun spiser brød selv også (pluker opp små biter med pinsettgrep og putter i munn). Hun viste hvor stor hun var når hun var 8 mnd og begynte å vinke da også og begynte ennå tidligere å leke "borte tittei" på eget initiativ. Hun klatrer opp hele trappen så vi må virkelig passe på. Storebror lå ca en mnd etter på alt dette. Til gjengjeld begynte han å snakke veldig tidlig og hadde tre ords setninger når han var 1 år og 3 mnd. Ved to år snakket han som en fireåring. Morsomt med kvikke barn! (men jeg er klar over at etter en stund kan de være tatt igjen av andre så jeg tenker ikke nødvendigvis at jeg har noen genier i huset)
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Har en sånn jeg også. Satte seg opp selv 6 mnd, reiste seg opp og stod midt på gulvet 8 mnd og gikk 8,5 mnd. Når vi var på barselgruppe ved 1 år, kunne ingen av de andre gå, og noen hadde ikke reist seg enda, men s gutten min hoppa, hehe:) Men det var ikke bare kjekt alltid heller, for jammen blir det en del flere kuler og blåveiser enn for de barna som venter til de er litt eldre før de begynner.. Nå er han 2 år og har prata som en foss siden han var 1,5 år. Det er veldig moro ja:)
MintCondition Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Sånn var min eldste også Yngstemann er bare 4 1/2 mnd enda, og kan foreløpig bare rulle, dog begge veier...hehe. Blir spennende å se hvordan han blir i utviklinga, om han blir like tidlig med alt som søstera si.
Elise18.11.08 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2009 Å det er jo så morro når barna får til ting tidlig:) Men jeg må si det er litt "ekkelt" også i forhold til andre venninner som har baby på ca samme alder som er sent ute med disse tingene.. Vil ikke skryte for mye heller lissom.
noLadyjustME Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 ja det er stilig å se når ting kommer så kjapt:D mini her blir 2 år i juli, og jeg har faktisk skikkelige samtaler med han..hehehe folk tror meg ikke før de hører selv Kommer hjem fra pappaen og forteller akkurat hva de har gjort, litt sånn smårart..hehe, lille Petter Smarten min :-D I dag kunne han fortelle at" mannen la sand og vann i "dreia" å lagte sement til garasjen" (var kjapp på mld til faren for å bekrefte)
ventejenta Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Heisann! Jeg måtte bare svare her, selv om min sønn er en treiging:-) Han er 13 mnd og nettopp lært å reise seg opp... Hehe. Dette gjelder kun det grovmotoriske da, finmotorikken og babling/prating har han vært tidlig ute med. Grunnen til at jeg svarer deg nå er det du skriver om at du synes det er ekkelt i forhold til venninner. Jeg bryr med NADA om at sønnen min er sent ute. Jeg er superstolt av ham likevel. Det eneste som gjør det kjipt er andre som "synes synd" på meg som har en slik treig sønn, og liksom skal trøste meg... Så et tips overfor dine venninner: Ikke si "alle barn er jo forskjellige, det kommer nok snart" eller lignende. Finn heller noe med deres barn som du kan skryte av, i stedet for å "trøste" foreldrene. Jeg blir f.eks. veldig stolt hvis noen kommenterer at sønnen min er en skøyer/sjarmtroll e.l. Jeg mener at det er LOV å skryte av barna sine, og det burde være unødvendig å legge bånd på seg for å skåne venninners følelser... De burde heller glede seg over at din jente er så flink!
Mor&barn Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Sukk, min er relativt tidlig ute med mye. Neste gang ønsker jeg meg en seig en hehe En litt mer bedagelig type, hehe det er lov å håpe Hilsen sliten mamma etter en lang dag med spetakkel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå