Gå til innhold

Hvilket merke på bæremeis er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bergans? Norrøna?

Litt usikker på hvilket merke vi skal velge.

Erfaringer? Han som skal bære er ganske så brei over skuldrene, vet ikke om det har noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har enten eller her da, som kan komme med positivt/negativt?

=)

Skrevet

me har ein fjellsport. den er god å bære i. men vi bruker den ikke, da jeg heller bærer i meitai. kan få kjøpe den om du vil. kan sende deg bilde.

Skrevet

Vi har to fra Bergans. En Bergans Kids Trekking som er høvlig ny, og en annen en som er 12 år. Synes den fra Norrøna så så rett ut i ryggen, men det kan hende den ikke er det. Ellers så ville jeg ha en med støttefot slik at jeg kunne sette den ned om jeg ble sliten, noe den fra Norrøna ikke hadde. Den har heller ikke tak, slik som de fra Bergans. Og vi er avhengig av å ha på tak;)

Vi som bruker de er fra 170 - 190cm, men de går vel opp til 195 tror jeg. Så lenge han ikke er halvannen meter over skuldrene tror jeg ikke det skal ha så mye å si, men er jo lurt å prøve før dere kjøper:)

Skrevet

Vi har Bergans (tror den heter juniorfavoritten, ikke helt sikker..). Er veldig fornøyd.

Mini sitter godt i den. Får festa mini godt i meisa og meisa godt til bæreren, viktig at vi slipper at meisa svaier når vi går.

Fint balansepunkt, noe som er viktig når man går i fjellet.

Vi går mye fjelltoppturer og da er vi avhengig av en god meis. Terrenget er ulent og bratt. Stiene er smale og kronglete. Vi er helt avhengige av en god meis, og Bergans sin er virkelig god :)

Jeg er 172 og mannen er 189cm, sitter godt på begge oss.

Skrevet

Bergans Kids Trekking har vi, og jeg syns den er litt stor til meg (172 cm), men er ok til mannen (182 cm). Er selv på jakt etter en som er litt mindre og lettere så jeg kan bære minstemann etterhvert, mens mannen fortsatt kan bære hun på 2 år i den vi har.

Skrevet

Ok. Her er vi 160 og 177. Så ikke så store med andre ord. Er det noe vi da bør tenke på ved kjøp?

Noen typer som er nettere enn andre kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...