Thea841 Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Tørker dere det før dere vasker det på nytt. Eller har dere bare såpe i maskinen på nytt rett etter første gangen det er vasket?
trolla <3 <3 Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Kjører på med ny runde direkte.. Bruker ikke skyllemiddel på første vask, og ikke forvask på andre.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Bare et lite tips angående skyllemiddel. Babyer med atopisk eksem kan reagere på det selv om dere bruker de mildeste sortene som liksom skal være allergivennlig. Ta heller å tørk klærne i trommel om de blir for stive uten skyllemiddel. Da får dere i tillegg fjernet unødvendig støv - som igjen er positivt for andre ting:)
Dobbelt prinsessemamma Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Nå vasker jeg vanligvis ikke babytøy to ganger, men da noe fra forrigemann hadde stått i en fuktig kjeller og luktet veldig vondt, vasket jeg det en gang med vaskemiddel og skyllemiddel, og deretter en gang helt uten vaskemiddel/skyllemiddel. Jenta mi har atopisk eksem, og vi fant ut at det beste for henne var at vi kuttet helt ut skyllemiddel, og bruke kun 1/2 dose vaskemiddel. Skyllemiddel er ikke noe bra for verken klær eller barn, bare for å gi god lukt (og da er de luktfri unødvendige...)
Thea841 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har brukt skyllemiddel begge gangene, gammel vane! Eg dette farlig?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Det er nok ikke farlig. Det holder sikkert å la være de resterende gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå