Gå til innhold

noen her som har renovert et hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

huset er fra 50 tallet g selges som et oppussingsobjekt.

det ser rimelig velholdt ut med lite slitasje inne og en fantastisk fin hage uten noe ugress noe sted..(Oppussingsobjekt??)

Uansett...det bærer preg av å være et 50 tallshus med tepper og tapeter inne. Badet er også rimelig greit og kjøkkenet har faktisk oppvaskmaskin.

Vi lurer på om vi skal by på dette huset som har visning om 1 uke.

Noen som har vært igjennom dette og har forslag til hvordan man bør prioritere oppussingen i fht vann, elektrisitet, bad, kjøkken etc...

I khvilken ende begynner man?

Kom med forslag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leier et hus fra 50 tallet, og har pusset opp alt innvendig + laget et ekstra bad.. Tok alt på en gang og er ennå ikke ferdig :P (Dette er 2 år siden)

Aner ikke i hvilken ende som er lurest å begynne i jeg, men ville tro det er lurt å ta ting etterhvert og ikke begynne på alt samtidig hehe ;)

Vi er så "heldig" at huset ikke er isolert og nå skal huset rives. Pga byggmesteren sa at det kan dukke opp mye om man skal rive kledning og etterisolere.

Kjipt å måtte flytte igjen, men får flytte inn i helt nytt hus når alt er på plass :) (litt klaging fra min side)

Det koster mye tid å penger å pusse opp og det dukker alltid opp ting man ikke regnet med.. Så jeg personlig ville ikke kjøpt et oppussingsobjekt, meeen om du liker det så er det vel bare å go for it :) Lykke til hvertall :))

Skrevet

oida, kjipt å måtte flytte igjen. Jeg vet alt om flytting og vet at jeg hater det:) Vi har flyttet ca 1 gnag i året de siste 7 årene.

Datteren min på ett år har bodd tre steder... nå skal vi endelig slå oss til ro og jeg kan begynne å henge bilder på veggene igjen:)

Utrolig kjedelig at huset deres skal rives. Lykke til i leting etter ny bolig!

Vi tenker å dele opp oppussingen litt og med den prisen det ligger ute fro kan vi ha råd til å ha andre til å gjøre jobben for oss.. iallefall den største jobben.

Noen andre med erfaring?

Skrevet

Hus bygget rett etter krigen er ofte dårlig isolert. Du starter med å forsikre deg om at taket er helt, så sjekker du rør og elektrisk. Og kjeller for fuktskader. Vi tok dette først, deretter rom etter rom. Ventet med nye ledninger til rommet var ferdig restaurert, men tok sikringskap med en gang. Unødvendig å skifte elektriske ledninger og kontakter hvis det ser helt ut. Du begynner definitint ikke på hele huset samtidig hvis du skal bo der. Da blir du gæærn i hue:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...