lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Etter hun har spist middagsglass (hipp), så gulper hun veldig mye, bare så det spruter ut, og gjerne 2-3 ganger! Etter hun har spist får hun pupp, får hun er dårlig til og drikke vann mens hun spiser. Har ikke vært noen gulp-unge tidligere, så jeg skjønner liksom ikke hvorfor hun begynte med det, når hun begynte med middag. Hun er veldig kresen i matveien, så grøt vil hun ikke ha. Fikk henne til og spise grøt en dag her, men da blandet jeg i litt middagsmat, og hun gulpet likedan da også. Flere med erfaringer? Tips og råd mottas med takk!! Er jo så kjedelig med alle klærne med oransje flekker på, som ikke går av i vask...
Dubros Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Det gjør guttungen min også. Spesielt Hipp med nudler, skinke og grønnsaker. Nå spiser han ikke så mye sånn glass lenger, for han er snart ett år. Men helt enig, utrolig kjedelig med alle disse oransje klærne. Helt krise ble det hvis han fikk melk rett etterpå. Da risikerte vi det rene oppkastet. Så det fikk han bare to ganger. Aner ikke hvorfor dette skjer da.
lilleღpersille Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Kjenner godt til dette, ja! Det er så kjedelig! Jenta mi har egt vært en gulper hele veien, men Hipps middagsglass spesielt de med mye tomat i gulper hun noe helt forferdelig av! Så de har jeg kuttet helt ut siden det er umulig å få klærne reine igjen. Jeg kjøper middagsglass som ikke er røde i fargen, nå gulper hun ikke i det hele tatt (i hvertfall kun en sjelden gang)
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2009 Men gulper de ikke av andre sorter da? Er det bare hipp? Har ikke prøvd andre sorter på henne jeg. Brukte kun hipp på storebror, og var aldri plaget med gulping til han, og det er jo de samme sortene de har nå også.. Hmm.. må vel prøve andre typer da... Men det er ikke så enkelt når hun er så kresen, liker ikke alle typene til hipp heller...
MrsV Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Gutten min gulpet av alle middagsglass som inneholdt tomatpure.. men så lenge han fikk lapskaus, kjøttboller, fiskegrateng osv som ikke inneholdt tomatpure så gulpet han ikke i det hele tatt.. Nå gulper han av pizza ( er 21 mnd gammel).. så han tåler antakeligvis ikke tomatpureen
lilleღpersille Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Jo, hun gulper av andre sorter også, som hun andre her sier- som inneholder tomatpurè. Men den mest ekstreme gulpinga har vi opplevd etter Hipp med nudler. Gulper minimalt etter andre typer middagsglass som ikke er røde i fargen. Hun er jo 9mnd nå, så regner jo med at det skal bli mindre av gulping etterhvert. Og det har vi allerede merket, men somsagt mye gulp av røde middager.
******* Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Har det akkurat likedan. Jeg har laget mat til henne selv, og dette har gått kjempebra, men om det har vært tomt har jeg kjøpt noen middagsglass til jeg får laget opp igjen. Og da gulper hun masse. Særlig av Hipp sin nudler med skinke. Tror nok at det blir for sterkt for henne med masse tomatsaus i ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå