meandmylittle Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Hvordan er det for oss gravide å fly i uke 34? Skal da eventuelt fra Oslo til Bergen,så er ikke kjempelangt,men blir også noen timers biltur på turen dit. Takk for svar:-)
imoen Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Norwegian vil hvertfall la deg fly innenlands. sakset fra deres sider: "Gravide En normal graviditet beregnes til 40 uker. Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer. Dersom du er i tvil, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 815 21 815."
imoen Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 SAS er også ok. http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reise-under-graviditet/Hvis-du-venter-ett-barn/
meandmylittle Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar. Er da i uke 35 når jeg skal fly.. Men vil det da si at jeg må ha legeattest og erkæring fra legen da eller??
junibebis:) Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Jeg fløy til St.holm i uke 35, gikk helt fint det:) Hadde med en bekreftelse på termindatoen (kan evt ta med helsekortet hvis du ikke rekker å dra til lege/jordmor). Greit å ha med helsekortet uansett! Det var ingen som spurte meg om noe papirer, men ville tatt med for sikkerhetsskyld:) God tur!
meandmylittle Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2009 Forsto det sånn at jeg kan fly inntill uke 36,da uten legeattest. Min samboer liker ikke at jeg skal ut og reise,ettersom det alt i alt blir en foholdsvis lang tur og at det er en begravelse med mye følelser involvert.. I tillegg har jef mye regelmessige kynnere,så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Hva ville dere gjort??
♡ JuniBolle 09 ♡ Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Jeg fløy til og fra Frankrike i uke 32 og 33 (3 timers flytur) og dette var ikke noe problem! Fløy m Norwegian. De så ikke to ganger på meg en gang. Biltur ca 2 timer etter flyturen også. Min jordmor anbefalte meg å bruke støttestrømper (tas på mens du enda ligger i senga samme morgen som du skal fly! Og tas ikke av før du er ferdig med bilturen etter flyreisen.) og jeg fikk ikke noe hevelser. Drakk også ca 1 liter vann per flytur og var oppe og gikk litt to ganger. Iom at det er innenlands trenger du nok ikke annen bekreftelse en helsekortet.
Mamma_til_isabella Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Holder med helsekortet:-) Men det er jo lurt og ta med seg uansett når man skal ut og reise! Som sagt overnfor bruk støttestrømper,drikk mye vann og beveg deg så går alt kjemep fint. Er jo ikke mer enn 35 min flytur til Bergen heller;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå