Gå til innhold

Frustrert over LANGvarig kynner.. (samme som 2. trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hatt en kynner som har vart siden klokken 10 i går morges. Magen har med andre ord vert konstant hard siden det. Til å begynne med kjente jeg det ikke annet enn at jeg kjente det når jeg tok på magen, men nå er det ganske ubehagelig å bevege særlig på seg osv. Er forresten 25+4 i dag og førstegangs.

Har hatt kynnere tidligere, men ikke på langt nær så langvarig som denne. Da er det mer snakk om minutter.

Ble selvfølgelig litt bekymret, siden det er vanskelig å kjenne liv gjennom den harde livmoren, og at den ikke vil slappe av uansett hva jeg gjør. Har ikke anstrengt meg i hele tatt i dag, bare slappet av.

Ringte uansett føden i går, og etter litt om og men fikk jeg komme inn, men det var ikke noe særlig hyggelig opplevelse. Jeg er overvektig fra før, og før magen blir knallhard er det litt mykt utenpå, men ikke slik at du ikke kjenner livmoren eller noe i hele tatt. Men jordmoren jeg kom til, mente det at hun kunne nå ikke kjenne at magen min var særlig hard. Men jeg kjenner da min egen mage? Jeg VET at den er hard, jeg.

Og så sier hun at jeg virket jo så upåvirket av det også. Men som jeg sa til henne så var det ikke VONDT, bare ubehagelig. Hva skal jeg gjøre da, sitte der som en dramaqueen og lage grimaser eller noe? (Jeg er typen som ikke vil være til bry og dermed "alltid" har et upåvirket uttrykk for å ikke virke sytete).

Men uansett hva jeg sa om at jeg hadde kjent lite liv og at magen hadde vert hard så lenge osv så feiet hun det bort. For hun synest ikke magen kjentes så hard ut, og jeg såg jo tross alt så upåvirket ut. Så ble sendt hjem igjen etter at hun konstanterte forsterlyd og at jeg ikke hadde åpning.

Fikk deretter beskjed om at hvis jeg FØLTE at magen fremdeles var hard (ikke at den var det, men at jeg følte det. Som om jeg bare fann det på) så fikk jeg ta kontakt igjen etter en stund. Men fikk bare reise hjem og slappe av så lenge.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, klarer ikke roe meg helt med det, men vil virkelig ikke ringe igjen og mase når jeg i bunn og grunn ble avfeid med at dette bare var noe jeg FØLTE og ikke fakta.

ARGH! Måtte bare få det ut, takk om du las!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre dager til termin og kynnere av en annen verden i dag, uten at det skal sammenlignes med dine kynnere, jeg håper mine fører til noe da :)

Men jeg hadde en del kynnere rundt overgangen til 3.trimester. Spesielt i uke 31-34. Jeg var i tillegg litt for moden i livmorhalsen og måtte holde meg i ro slik at det ikke skulle modnes mer. Og det gikk helt fint, er nært opptil termin nå, som sagt :)

Kynnerne kunne komme når jeg lå på sofan og vare i flere timer, eller de kom når jeg var i aktivitet og roet seg når jeg roet ned. Sistnevnte type kynnere kan man jo regulere selv, førstnevnte har man ikke helt kontroll over og er vel de som bør sjekkes opp litt mer, slik som du har gjort nå.

Jeg tror at du kan ta det med ro, så lenge de har konstantert hjertelyd og ingen åpning, så er det bare kroppen din som forbereder seg på det som skal skje litt fram i tid. Det er veldig lett å bli engstelig, det vet jeg av egen erfaring, men i de aller fleste tilfeller så går det jo bra :) Helt sikkert med deg også:)

Men for all del, dersom dette tar seg opp og blir verre, så ta kontakt med sykehuset igjen, ikke tenk på den jordmoren som mener du bare syter. Har sikkert vært vaktbytte der nå uansett!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...