*LillaMeg* Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Etter mine beregninger er jeg 3 uker på vei eller noe.. Testen var svak positiv, så skal ta en ny en til lørdag eller søndag. Men tid bør jeg kontakte lege? Er vel ikke så masse han kan gjøre før jeg er lengre på vei eller..? Får jo ikke akkurat Ul..
Bromelia Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 jeg tror du er gravid i uke 7, ikke 3, da en regner en graviditet for å starte den første dagen du sist hadde mensen, og egget fester seg sånn ca 4 uker etter det. det vanligste er å gå til førstegangskontroll i uke 12. noen går før det for å stadfeste graviditeten, men det er like vanlig å vente.
Tweak Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Dersom det ikke er noen spesielle grunner til det så blir det nok ikke mer enn den ordinære ul nei. Hvis du ikke betiller privat da, he he. Det er jo så fristende! Det er ikke noe hastverk med å ringe legen med mindre du blir så dårlig at du ikke klarer å jobbe. Det er noen blodprøver som skal taes i uke 10-12, så du får sikkert time rundt den tiden. Men jeg vet hvor kjipt det er å måtte vente så lenge på å få komme til legen når det er noe så fantastisk som skjer inne i en. Det føles veldig ensomt de første ukene for en holder det jo ofte hemmelig også. Men det er ikke noe legen kan gjøre fra eller til, sånn praktisk sett.
*LillaMeg* Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2009 Var det jeg og tenkte, at han kan jo ikke akkurat gjøre noe spes, annet en og ta en prøve og stadfeste at det er noe der.. Tror jeg drøyer litt med og ringe han ja.. Selv om det er en stund til.. Til du over her: 7uker tror jeg ikke at jeg er.. Eller mener du fra siste mens? Min syklus har vært på 44dager, siste gangen jeg hadde mensen var i påska.. Men hadde el for ca. 2uker siden.. Går helt i sur i dette med uker og dager, og hva som skjer i hvilken uke.. (har lest litt på uke for uke her inne)
Bromelia Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 kanskje du er ca 5 uker da.... mellom 5 og 7 uker et sted. regner utifra det "vanlige"... man regner jo som regel 28 dager i en syklus... da er det ca 2 uker før el, så hadde du el for ca 2 uker siden, så har du testa positivt... og det kan gå noen dager det også... Bare sånn ca det her da altså...de finner ut av det med termin på ul uansett... Ingen er like ) lykke til med graviditeten og spiren din.
*LillaMeg* Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2009 Hvis jeg har skjønt dette riktig, så tror jeg at jeg er i mors uke 5, og spire sin uke 3.. Hehe, skal ikke være lett.. Men får smøre meg med tålmodighet noen uker til før jeg ringer legen.. takk..
edition Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Jeg var hos legen på onsdag for en "sikkerhetssjekk", noe moren min helst ville, er 9 uker i dag. Han sa at det var jo ikke stort han kunne gjøre, for sendte han prøver til sykehuset fikk han de bare i retur. Så skal heller tilbake i uke 11 for å ta prøver og litt sånt, 1. gangs kontroll. Så smør deg godt med tålmodighet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå