Gå til innhold

Mulig aa kjenne at hodet holder paa aa feste seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig grusomme stikninger og press i bekkenet. Uten aa ha kynnere! Kjenner hun vrir og vrenger paa seg nesten litt nervos. Kan ikke huske dette fra forrige gang!

Flere som merker noe lignende?

(er i uke 33)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det omtrent slik da hodet festet seg, ja... Kjente han romesterte der nede og det stakk noe sinnsykt.

Skrevet

Det er nok hodet som fester seg, jeg hadde slike smerter ca to dager før jeg var på sist kontroll, og da fikk jeg beskjed om at hun hadde festet seg godt i bekkenet

Skrevet

hmm, men jeg har sånne smerter selv om ikke hodet fester seg..men hun ligger med hodet nede da..menhar hatt sånne stikkninger og smerter flere ganger..men hodet har ikke festa seg til meg enda..rart...

Skrevet

Slike stikninger og nedpress trenger ikke være ensbetydende med at hodet holder på å feste seg. Det er heller en indikator på at barnet synker lenger ned i bekkenet. Mange flergangsfødende har også slike stikninger/nedpress (stikninger betyr gjerne at det klemmer på nerver), selv om hodet gjerne ikke fester seg før de er i fødsel eller tett opp mot fødsel. Og jeg vil tro det er mer vanlig å kjenne dette tydelig når man er flergangsfødende. Slik var det for meg.

Nedpress sies også å kunne kjennes mer av om bekkenbunnen ikke er så sterk. Men det er også et tegn på at barnet synker lenger ned.

Skrevet

Min hadde endelig lagt seg med hodet ned i uke 32, og hadde sunket litt ned men ikke festet seg.. stakk og presset på en måte.

Nå har han snudd seg andre veien igjen og det stikker fortsatt. tror han liker å sparke rett på nervene....men kunne tydelig kjenne at jeg hadde bedre plass til å puste når han var riktig vei, og magen var lavere. nå er den høy igjen... kjedelig... er i uke 34 nå..

Skrevet

Jeg er nå i uke 35, og jenta mi ligger nok i tverrleie. Hodet kjenner jeg godt ved navelen og håper virkelig hun snur seg rett vei snart. Det er så tungt å puste, magen presser seg opp mot ribbeina, og jeg har vondt på venstre side langt "ute" hvor bena hennes ligger. Som førstegangsmor så aner jeg faktisk ikke hva jeg skal kjenne etter, men det må vel merkes når ungen ligger riktig vei, eller?

Skrevet

Jeg har hatt stikkinger noen uker nå..kjennes ut som hun ligger å vrir på hodet. Ubehagelig og klarer nesten ikke ligge/sitte stille når det pågår. Jordmora sa det var hodet som dreiv å sank i bekkenet og at bebin hadde festet seg. :) To andre venninner av meg hadde det ikke sånn, men der hadde ikke hodet festet seg. De skjønner ikke hva jeg mener når jeg prøver å forklare. hehe.

Skrevet

Eg har sånne stikninger omtrent hver dag nå, men lillegutt ligger i sete.

Har gjort det hele tiden. Jordmor sa at da vet iallfall gutten kor han skal ut, for det er som om han øver seg litt til fødselen..

Han presser på der nede og prøver å finne ut av ting.

Så det er nok ikkje ensbetydene med at hodet fester seg, men symptomene vil jo være de samme. Så for noen så stemmer det med stikninger at hodet fester seg, for andre at ungen prøver å finne ut av ting der inni :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...