Musemor med tre søte små Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Nå står deilig hjemmelaget fiskegrateng inni ovnen og godgjør seg ;-) Gleder meg til middag
It's all about me Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Tar gjerne oppskrift, for dette er noe av det som står på lista mi over ting jeg skal lære meg å lage fra bunn av )
Musemor med tre søte små Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2009 Veldig enkelt Kok noe fisk (jeg foretrekker torsk) i vann med salt, pepper og laubærblader. Sett til side for avkjøling til romtemperatur Kok poteter og makaronni og avkjøl til romtemperatur. Del potetene opp i passende biter. Lang vanlig hvit saus. Skil er 3-4 egg og putt eggeplommene i den hvite sausen. Bland fisk, makaronni, poteter og saus. (Her kan du godt også putte oppi erter, gulrøtter, vårløk eller andre grønsaker) Pisk eggehvitene og skjær inn. Putt grillmel på toppen og putt i ovnen på 200 grader i ca 40 min. Dersom du har kokt fisk til middag dagen før der dette en fin måte å "bli kvitt" restene på. Kan også fint bruke makaronni og poteter fra middagen dagen før. Har dessverre ingen mengde mål da jeg gjør som min mor og bare tar slike "passe mengder" av alt.
It's all about me Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Takk takk, da skal jeg teste ut den. Har prøvd flere andre uten å være fornøyd. De fleste målene fikser jeg, men har du noe sånn ca mengde på fisken?? Om ikke vekt så hvor store stykker, he he.
Musemor med tre søte små Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2009 Dersom jeg ikke har "fisk fra igår" pleier jeg å bruke en slik Lerøy blokk med torsk jeg kjøper på Rema1000, er vel 400 g. Den faller fra hverandre i passe biter av seg selv. Bare husk og tine den før den kokes. Når jeg lagen den hvite sausen bruker jeg en 2,5-3 ss mel inn i ca 50 g smeltet smør og melk til den er passe tykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå