Gå til innhold

At mannen reiser bort uken før termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min mistet nettopp en av besteforeldrene sine, og nå lurer vi på om han skal reise i begravelsen eller ikke. Det er en flyreise unna, og vil skje 3-5 dager før termin.

Jeg er førstegangsfødende, og vil jo sannsynligvis ha en lengre fødsel enn han vil være borte, det er jo bare snakk om en formiddag tenker jeg. Er jo trist å ikke få sagt ordentlig farvel.

Noen tanker omkring dette? Er det fælt å være alene når fødselen setter igang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønner hvordan du føler deg. jeg har en ltit annen situasjon fordi jeg er alene,ikke sammen med bf,men vi er venner og han skal reise til syden en uke 27 juni..termin er 17 juni...er redd for at jeg føder emns han r der..synes d føles ganske uengasjerende av han og bestille seg en syden reise rundt den tiden når han vet jeg har termin 17...men man kan føde før termin og,men alikevel..man vil helst at ingen reiser rundt den tiden. Men d er større sjangse for at du føder etter termin dato enn at du føder før,så man kan bare håpe d går bra. D å være alene er ikke noe jeg vet hvordan er fordi jeg er førstegangs selv,men hvis du skulle komme til å bli alene så har du vel kanskje familie eller venninner?

Skrevet

hehe...ja det vet jeg alt om!!

Forrige fødsel var jeg alene.mannen jobbet i nordsjøen å skulle komme hjem dagen før termin.tenkte jeg kom sikkert til å gå over tiden,men hun ville ut 4 dager før.og med 1,5 time fra det hele startet så rakk ikke han pakke bagen før fødselen va over.

Litt kjpt at han ikke var der,men når jeg bare kom så langt som til sykehuset så slappet jeg av.Er ikke noe greit å være alene når det starter,så hvis han reiser anbefaler jeg at du har en person boende hos deg de dagene..

Skrevet

Jeg har en her som på ingen måte har tenkt å gå glipp av fødselen. Så han har gitt meg klar beskjed at de siste fire ukene, så er han innen en times radius :o)

Men jeg vet ikke hvordan vi hadde gjort det hvis vi hadde kommet i en tilsvarende situasjon. Klart det er trist å ikke få sagt farvel, men tenk om han skulle gå glipp av noe stort...

Jeg er også første gangs, og hadde slitt fælt med tanken på å dra på sykehuset alene.

Og jeg har faktisk ikke vært i begravelsen til noen av mine fire besteforeldre. Men det betyr ikke at de betydde noe mindre for meg for det. (Praktiske årsaker hos meg og...)

Jeg tror at han vil ha større problemer med å tilgi seg selv om han skulle gå glipp av fødselen enn om han skulle gå glipp av begravelsen.

Men lykke til med valget. Kjedelig at det skulle krasje sånn :o)

Skrevet

Uff for en kinki situasjon.

Men sannsynligheten for at det skal skje akkurat den dagen han er borte, er vel ikke så stor. Dersom han ikke skal være borte mer enn noen timer, så kan han jo bestille fly med avbest.forsikring. Du vil mest sannsynlig kjenne det på deg om noe skjer den dagen, og da kan han jo bli hjemme.

Dessuten vil du nok klare deg helt fint de timene frem til han er tilbake. Som oftest tar det en stund fra man kjenner noe til barnet er født. For noen førstegangsfødende kan det til og med være snakk om dager.

Skrevet

Det valget tror jeg du må la han ta alene - er neppe lett. Et liv skal avsluttes, og et annet skal begynne... Det er likevel veldig liten sannsynlighet for at disse to tingene skal kræsje, så dersom han flyr frem og tilbake samme dag bør det gå bra.

Skrevet

Om det bare er en formiddag han blir borte ser jeg ikke noe problem i det.

Er ikke så veldig sannsynlig at du ikke får et lite hint om at fødselen er i gang..og tar vel sikkert noen timer.. Og da kommer han seg jo hjem igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...