Gå til innhold

Dere som hadde aktive babyer i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de like aktive etter de blir født?

Var på ultralyd og legen sa at babyen var uhyre aktiv, mer en vanlig. Kjente at jeg ble litt svett:-) Det er for tidlig å kjenne spark så jeg vet ikke om han er så aktiv hele tiden eller om det var en tilfeldighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var på ul i uke 11 med veslejenta sa de at det var en aktiv liten baby der inne......og slik fortsatte svangerskapet.

Utenfor er hun aktiv og voldsomt nysgjerrig, men hun er også selvstendig og får utløp for dette på egenhånd. Kan sitte lenge alene og pusle med leker, å sitte iro på fanget er det leeeeenge siden hun har gjort.

Nærmer seg 10 mnd nå.

Så aktiv utenfor er ikke alletid negativt.

Hun er nr. 2, førstemann var både aktiv og rolig i magen og er det utenfor også.

Gjest En vakker gutt på tre år
Skrevet

Hadde en aktiv baby i magen og en aktiv baby utenfor magen :) Så det kan slå til ja. Men det kan nok gå begge veier. Ikke bli svett :) Gutten min var aktiv som baby (nå er han 3 og det siste halvåret synes jeg han har roet seg noe), men han var flink til å aktivisere seg selv helt fra han var veldig liten, foretrakk ofte å være på gulvet alene og styre med sitt framfor å sitte på fanget, og krevde nesten aldri at noen var på gulvet sammen med ham. Så da var det bare å sikre leiligheten slik at han kunne styre rundt uten at jeg trengte gå etter han, og dermed syntes jeg at jeg hadde en aktiv, men likevel lettvinn baby.

Skrevet

Du skal bare være glad! :) Jeg hadde også en aktiv krabat inne i magen, og om han er mer enn vanlig aktiv utenfor magen vet jeg ikke, men det tviler jeg på. Han er vel helt normal, tenker jeg. Da jeg var på ul, var han (som vanlig) veldig aktiv, og jordmora sa at hun var aldri bekymret for de aktive babyene når hun tok ul... Det var hvis de var veldig rolige at hun evt henviste videre til mer kontroller.

Skrevet

en veeeeldig aktiv snuppe i magen og ho e ikke noe roligere på utsia. full fart hele tia :)

Skrevet

Hadde også en aktiv krabat i magen, og var litt bekymret som du hehe;-) Fikk høre ting som "Da får du kjørt deg når den kommer ut" og lignende.. Svett jeg også.

Klumpen er nå helt normalt aktiv på utsiden, men har vært våken og nysgjerrig helt siden h*n ble født. Har jo ingen referanse siden det er min første, men tror hverken h*n er mer eller mindre aktiv enn andre.

Skrevet

Nei. Derimot har jeg sett en sammenheng mellom babyens aktivitetsnivå i magen og søvnmønster. De to som var aktive i magen, sov ganske lite og urolig, den som var rolig, sov ganske mye og roligere. Har hørt flere si at dette stemmer på deres barn også.

Skrevet

Jepp!

Men ikke plagsomt - hun er flink til å ordne selv (14 mnd). Kan holde på for seg selv en halvtime av gangen med ett eller annet!

Skrevet

Hadde det litt motsatt; rolig baby i magen, men superaktiv utenfor. Men interessant det Alva skriver om god søvn, for det har hun virkelig- sover lenge og godt både dag og natt=)

Skrevet

..det sies jo ofte på spøk at de rolige babyene bare ligger til lading inne i magen, og det stemte bra her ihvertfall;)

Skrevet

Helt propell i magen og helt propell nå også :o)

Skrevet

Samme som Lille Persille her også. En liten propell fra første spark, og nå spinner hun rundt som en gal:-)

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt på før Alva, men det kan stemme ganske så bra på mine to...førstemann var rolig i magen, sov ganske bra både dag og natt (men aktiv når han var våken). Vesla her var ganske aktiv i magen, og sover kun 15 min her og der om dagen..(og faktisk litt mindre aktiv enn så lenge i våken tilstand - "gidder" ikke så mye, hehe)

Skrevet

Hadde meget aktiv baby i magen, kjente tidlig spark selv om jeg var førstegangsfødende. Pappaen både kjente og såg spark på magen før ultralyden.

Men da hun ble født var hun verdens roligste baby. Hun sov 3-4 timer, våknet, fikk mat og stell og sovnet igjen. Sov tidlig natta over.

Men etterhvert ble hun mer og mer aktiv når hun først var våken. Krøp tidlig, krabbet tidlig, reiste seg v 6,5 mnd og gikk før 10 mnd. Sover fremdeles bra selv om vi syns hun er altfor tidlig våken ;-)

Nå er hun 15 mnd og meget aktiv, høyt og lavt. Springer avgårde og klatrer på alt. Så hun er vel sånn jeg følte i magen, men hun var ingen urolig baby av den grunn :-)

Skrevet

Hadde meget aktiv baby i magen, kjente tidlig spark selv om jeg var førstegangsfødende. Pappaen både kjente og såg spark på magen før ultralyden.

Men da hun ble født var hun verdens roligste baby. Hun sov 3-4 timer, våknet, fikk mat og stell og sovnet igjen. Sov tidlig natta over.

Men etterhvert ble hun mer og mer aktiv når hun først var våken. Krøp tidlig, krabbet tidlig, reiste seg v 6,5 mnd og gikk før 10 mnd. Sover fremdeles bra selv om vi syns hun er altfor tidlig våken ;-)

Nå er hun 15 mnd og meget aktiv, høyt og lavt. Springer avgårde og klatrer på alt. Så hun er vel sånn jeg følte i magen, men hun var ingen urolig baby av den grunn :-)

Skrevet

Nr 1. Jente.

Kjempe rolig i magen , rolig som baby , men hyper fra ca 1år og til hun var ca 5 år. Hadde følelsen av at om det hadde vært mulig og gå i taket så hadde hun gjort det ! - Alltid sovet godt om natta.

Nr.2 Gutt.

Ganske aktiv i magen , kjempe rolig ellers...

Nr 3 . Jente .

Kjempe aktiv i magen. Hadde slått løkke/knute på navlestrengen. ( ikke stram ). Nå er hun 1 år og ganske rolig

Skrevet

Mine to var veldig aktive i magen, men er rolige og tålmodige på utsiden :)

Skrevet

Førstemann var veldig rolig i magen og var mer krevende baby enn andremann så var svært aktiv. Men jeg tror fødselen spiller en rolle her, jeg hadde en svært tøff fødsel, for både mor og barn med første. Andremann bare skled ut...

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Jeg fikk høre at aktiv i magen betydde rolig utenfor. Det har vist seg å være riktig og feil. Datteren min sov mye og var bedagelig, men hun har alltid vært fremmelig og tidlig ute og aktiv med alt. Men hun elsker å sove.

De to jeg har i magen nå er veldig forskjellige. Gutten er beskjeden og rolig mens jenta er like febrilsk som datteren jeg har fra før av. Kanskje får jeg en kjempeaktiv og gæren gutt og en rolig liten jente igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...