celodi Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Skrev tidligere i dag om gutten min som shar ørevondt. Begynte på søndagskveld,har hyle hver natt siden,feber på kveldene og kommer veske fra begge ører! Ringte fastlegen på tirs,sa jeg skulle gi nesespray og paracet. Ringte legevakta i dag nå,og sier han har VELDIG vondt,og er slapp. Få beskjed at dette er IKKE en akutt sak,så de ber meg ringe fastlegen i morgen.Men sa det hørts ut som han må få antibiotika. Gi paracet bare! Han fikk paracet for 1 time siden,har NÅ 38,7 i feber og hører nesten ikke på noen av ørene og har veldig vondt! Kunne de ikke sett på han da,skal han gå sånn i et døgn til da?
*Lissi* Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Herlighet da! Ring igjen, for slik kan han ikke ha det. Her vi bor gir legen antibiotika når det går hull på tromhinnen. Vet ikke om det er forskjellig praksis på dette. Gutten vår sleit med det samme rett før jul. Vi ringte til slutt til legevakten og krevde å komme til...
It's all about me Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Legevakta ringer man da ikke til, den drar man til når man føler det er nødvendig. Selvfølgelig er det mye lettere å avvise noen over telefon, så drar men ned istedet må de se på en uansett om de vil det eller ikke. Har aldri skjønt meg på de som ringer først for å høre om en skal komme ned. Må en spørre om det er det ikke ille nok tenker jeg, og det samme tenker nok ofte de i telefonen på legevakta også. Så har han det vondt så drar du da bare ned...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå