Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å gi i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søskenbarnet mitt, som jeg aldri har hatt noen kontakt med skal gifte seg! De ønsker seg gavekort og familien hans mener vi skal gi 600 kr hver og spleise på gavekortet! Syntes 600 kr er mye jeg... eller er jeg for kjip?? :-/ Syntes 4-500 kr er mer passe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal gi det du synes passer. Jeg har gitt 600 kr i gavekort i bryllup et par ganger, men da har det jo vært vennene mine. Jeg ville ikke brukt mer enn ca 300 kr på en gave til et søskenbarn jeg ikke har noe særlig kontakt med, men det blir jo litt kjipt på et gavekort. 500 kr synes jeg er passe.

Men sannsynligheten er stor for at mange her inne vil synes du bør bruke minst 1000 kr, helst 1500, for hvis ikke er man kjip.

Skrevet

Synes også det er veldig vanskelig med de man ikke har så mye kontakt med. De nærmeste vennene kunne jeg nok gitt fra 1000kr

Høres teit ut kanksje,men jeg synes bryllups opplegget også spiller inn. Er det full pakke på gjestene kan man kanskje ofre litt mer på gave. Er det lettvin mat (gryterett,spekemat,hakk osv)og man selv skal betale drikkevarer kan man kanskje begrense seg litt i prisen på gave. Var i et bryllup i et annet land hvor vi måtte betale fly,drosje,hotell og all mat utenom selve festen og de fikk 700kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...