Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere kuttet ut kaffe? Som det kaffevraket jeg ser jeg at det kan bli vanskelig å kutte helt. I dag prøver jeg å trappe ned med te i stedet. Det må jo være bedre. Noen som har kuttet helt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kuttet ut så mye kaffe som mulig. Drikker ikke morgenkaffe på jobb lenger for eksempel, og så lite som mulig i lunsjen.

På tirsdag var jeg i selskap og da måtte jeg nesten ta meg en liten kaffekopp, men jeg drakk ikke hele og unnskyldte meg med at den hadde blitt kald og jeg kan ikke fordra kald kaffe.

Jeg prøver å kutte ut cola også, men det hjelper på når jeg er kvalm, så da er det vanskelig å ligge helt unna.

Te er bedre, men det er koffein i den også så en kan ikke bøtte innpå... Og slik iste som en kjøper på flaske er kjempegodt å kjøle seg ned med på sommeren, men den inneholder også koffein, så vi har mye å være obs på her! :-)

Skrevet

Tja, jeg drikker vel den høflige koppen, siden jeg er så tidlig gravid at ingen liksom skal vite det. Men ellers går det på koffeinfri, som smaker veldig ok.

Skrevet

Jeg kuttet veldig i det jeg fant ut at jeg var gravid. Er i 6. uke, og ingen skal vite noe ennå, så jeg drikker også litt av den høflige koppen når vi er på besøk, og så får jeg mannen min til å drikke den opp etter at jeg har tatt et par slurker, men han venter helt til like før vi skal gå, slik at jeg "slipper" å få påfyll. Så lenge koffein kan ha uheldig påvirkning synes jeg ikke det er verd å ta noen sjanser... Hva med å alltid ha en juice i veska? :) Lykke til!

Skrevet

http://matportalen.no/Emner/Gravide

Der står det at kaffe ikke er såå farlig, i mindre mengder da.. :) man kunne jo til og med drikke en liter cola.. :o Ble litt overrasket av den da.. hehe.. Er colaholiker, og tenkte at dette var en fin sjanse for og kutte helt ut.. :) men man kunne vist drikke da..

Skrevet

Jeg har kuttet helt ut både kaffe og te med koffein i. Skal til på den sjette uka nå, så er få som vet hvorfor jeg ikke drikker det lenger. Har sagt til noen som har spurt at jeg har sluttet med koffein siden det ikke er så bra for kroppen! :P

Skrevet

Var glad i kaffe, men kuttet det helt ut i uke6. Da kom kvalmen og fikk brekningsfornemmelser bare jeg kjente lukta, så det falt helt naturlig.

Skrevet

Koffein kan jo forårsake abort, og det er ikke lett å vite hva terskel hver enkelt har, så jeg holder meg unna. Men tror nok en liten kopp til dagen ikke egentlig gjør noen stor skade. Men har man mistet før, sånn som meg, ville jeg ikke tatt sjansen.

eks peppermyntete smaker kjempegodt og inneholder ikke koffein (tror jeg). Men sort, hvit og grønn te inneholder koffein.

Koffeinfri kaffe og te ville jeg holdt meg langt unna. Har hørt at det brukes ganske skumle giftstoffer for å trekke koffeinet ut. Og det er jo ikke noe et lite foster trenger :-)

Skrevet

Drikker maks 2 kopper kaffe med koffein, hjemmme koser jeg meg med koffeinfri kaffe og 1-2 kopper te om dagen:)

Skrevet

Hei til du her over som foreslår peppermynte-te - peppermynte-te har utdrivende effekt og er en av teene man ikke bør drikke så mye av når man er gravid. En kopp er ok, men ikke mange i løpet av en dag. Urte-teer generelt skal man være forsiktig med hvis man ikke vet så mye om du ulike effektene, ettersom det kan være sterke saker det også. Ville bare nevne det. Vanskelig å vite dette med kaffe og te. Drakk en kaffe om dagen ca i forrige svangerskap og det gikk jo greit, så gjør det samme nå. Trodde koffeinfri kaffe var greit jeg, akk..., hadde tenkt til å sikte på det. Kanskje det bare blir å holde seg til en normal kopp kaffe om dagen da...

Skrevet

takk for tips om peppermynten! Ja, det er ikke lett å holde styr på alt i denne jungelen... Jeg trodde den var trygg (tar kun ca 1 kopp til dagen). Men tror jeg vil kutte det ut nå. Har drukket det mest fordi det skulle ha gunstig effekt på å dempe sopp/candida i kroppen + var uten koffein. Men tar ikke sjansen hvis det har utdrivende effekt på et lite embryo...

Har også lest at en del urte-teer ikke er like bra.

Og tips i forhold til ingefær; mange anbefaler jo det mot kvalme, men i mange andre kulturer bruker de det som middel for å fremprovosere abort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...