Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Jeg fyller 21 år i år og blir alenemor nå til sommeren. Går foreløpig på videregående skole, og har en 33% arbeidsstilling utenom skolen som jeg nå er sykemeldt fra. Har tenkt å begynne å studere etter et år med mammapermisjon, men er fortsatt litt usikker på det. Hvis jeg har større sjanse for å få boliglån om jeg ikke studerer, er det noe jeg vil vurdere. Men hadde selvfølgelig vært det beste om jeg kunne fått lån i tillegg til å studere. Er det noen som helst mulighet for at jeg kan klare å få boliglån? Vil gjerne høre om alle i såfall! Håper virkelig på svar!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Det er MYE lettere å få lån med fast jobb. Så hvis du vet du greier å betale på det selv som student, ville jeg FØRST fått lån, SÅ sluttet i jobben og begynt på skole.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Min erfaring er at det ikke var noe problem å få lån som student. Jeg vet ikke om de vurderer om de vil gi deg lån ut ifra hva du vurderer å utdanne deg til, skal man gå på høyskole tilsier dette at man vil tjene mer når man er ferdig utdannet. Jeg hadde over 30 000 kr i mnd når jeg søkte om lån på 1 mill. Da fikk jeg OS, farsbidrag, lån og stipend, bostøtte og kontantstøtte + penger til bensin til og fra skole + barnehage. Banken stilte 2 krav til meg (Dnbnor) at jeg måtte motta lån/stipend og at jeg måtte binde renta. Jeg fikk lån på 1 190 000, jeg kunne få opp til 1 250 000 i lån siden broren min skulle leie et rom hos meg i den perioden jeg gikk på skolen ;-) men hadde han ikke gjort dette ville jeg kun få 1 mill.. Jeg vet ikke hva som er best, men har hørt at det er lettere å få lån hvis man er i jobb enn hvis man er student. . Bankene er trolig mer skeptisk til hvis man er student, men når du er alenemor er jo faktisk disse inntektene mer sikre enn hvis du har jobb.. staten går ikke konkurs, men man kan jo miste jobben ;-) bare søk forskjellige steder :-) lykke til
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Jeg fikk lån som student. Det var ikke noe problem. Jeg hadde bare stipend og studielån og overgangsstøndad, og det er jo ikke så lite egentlig. Etterpå vil du jo forhåpentligvis få fast lønn. Jeg vil anbefale deg å studere nå mens barna er små hvis du kan. Det er mye, mye vanskeligere senere. Du kan jo få lånet avdragsfritt i studietiden. Noen banker er vanskeligere enn andre, så ikke gi opp håpet hvis du får avslag på første forsøk. Jeg vil anbefale barnker som Fokus, Nordea og Sparebank1. Postbanken og andre etablerte banker kan være litt mer trøblete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå