Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

den lille e 7 mnd og eg har fått en sånn gåstol,ho har prøvd den og blir helt i hundre,men e kanskje for tidli?ho sitter ikke selv enda og kryper heller ikke enda,noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge fysio e d så fy, fy som d går ann :-/

Men æ mene at så lenge ho ikke sitte lenge i dn e d sikkert ok? Men dm bør kanskje kunne sitte sjøl før dm bruke sånnt? Tenke på lille ryggen demmes, at dn ikke blir overbelasta.

Men alle gjør som dm sjøl vil :-) E din unge å du som bestemme :-)

Skrevet

Ja, det er vel fy,fy. Hadde en venninne som brukte det endel på gutten sin, og han måtte til fysioterapeut for å rette opp noe med beinene etterpå.

Er sikkert noe med hvor mye de sitter i den også da....

Skrevet

ville heller investert i en slik gåbil jeg;) slike stoler gjør jo at babyen blir passivisert i gangen, den bærer ikke noe vekt på bena, men alt på hofter/rygg. Og de trenger ikke å balansere seg for å holde seg i likevekt heller. Jeg tror (og har altid trodd) at gåstoler fremmer "latskap" i innlæringen av å gå. HVorfor gidde når man kan krype ellers og sitte i stolen for å komme opp? Men så er jeg helt i fistel over slike innretninger da. Har hatt hofteproblemer i familien så langt tilbake jeg kan huske, og gåstol er derfor forbudt:p

Hvis babyen heller kan bruke en gåbil når den først har lært seg å sitte, så må denbruke balasen effektivt for å ikke fale overende, og den må bruke benene mer effektivt da det ikke er noe som holder den oppe utenom ens egen balanse og styrke.

Skjønner godt at det er moro med slike gåstoler, men jeg personlig viller heller ventet til barnet satt selv og heller latt det brukt gåbil;)

Skrevet

Sånne stoler er ulovlig i andre land, det sier alt synes jeg.

Skrevet

hm,det høres ikke bra ut,e sånn m hjul under,men det forstod dere sikkert,eg mener det blir solgt sånne enda. men e jo mye som ikke e bra som butikkene har.

No trur eg at eg kaster den:)

Skrevet

Det er veldig fy fy. vet om en gutt i tenårene som fortsatt går på tærne på grunn av hans foreldres dumskap for 13 år siden. Det som skjer er at barnet tripper på tå og ikke tar i bruk helen. Derfor blir det ikke skikkelig fotavvikling ved gange. så er du lur kan du selge den på finn til noen andre (neida) eller sette den pent inn i skapet eller på loftet. det hadde jeg gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...