*Mo9cA* Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Heisann jenter:-) Jeg har en auto-immun sykdom fra før og tror nå at jeg har lavt stoffskifte. Det hadde forklart veldig mye i forhold til at jeg/vi har prøvd så lenge å bli gravide(15pp nå) og det at jeg har mistet i SA 2 ganger. Har googlet litt, men finner lite info om lavt stoffskifte og graviditet/prøving så lurte på om noen av dere andre her inne kanskje sliter med det samme og har ftt hjelp?? Har bestilt time til lege, men det tar jo litt tid å få time og jeg er utålmodig. Har lest at det meste kan løse seg når man bare blir riktig medisinert å da går jo ingenting fort nok, hehe;P Lurte litt i forhold til pergo også da. Er det slik at man må til gyn før man kan få det? Må man ta div blodprøver før man får det? Har utsatt så lenge å gå til lege å nå syns jeg alt virker som det tar så lang tid!!! Fole rotete innlegg dette her, men håper noen orker å svare meg:-)) Klem fra
soleia Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Hei! Ei eg kjenner sleit med å bli gravid med nr 2. Då det til slutt viste seg at ho hadde fått lavt stoffskifte etter 1. graviditet og starta med thyroxintablettar så gjekk det ikkje lang tid før spiren sat. Så har tru på at det kan verke inn, ja. Trur det berre er gyn som kan skrive ut Pergo, det skal følgast opp for å sjå at du ikkje vert overstimulert. Og du må nok ta blodprøver først, ja. Skjønar at du er utålmodig, blir fort det i all prøvinga, og med 2 Sa i tillegg. Men du får halde ut, så sit spiren til slutt og då er alt så verd det. Lykke til!
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Hei du! Må til gynekolog for å få pergo og det er vanlig at de tar blodprøver for å sjekke hormonnivå ol før du får disse. Jeg fikk pergo uten å ta blodprøver å synes dette egentlig var litt rart, men min gynekolog (gikk privat grunnet lang ventetid) mente at slik jeg foklarte min syklus var det ikke ikke tvil om at jeg hadde el og hun ville derfor gi el et lite ekstra "puff" som hun sa og min lille prinsesse satt på første enkelkur med pergo:) Det skal nevnes at jeg også gikk på provera pga spottblødninger som startet allerede på 6-9 dagen etter el, så om det var det ene eller andre eller en kombinasjon som gjorde susen vet jeg ikke. Lykke til!!
erteposen + 4 Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Har du tatt prøvene for lavt stoffskifte? Jeg har det, og går på medisiner mot det. Det som ble sagt på sykehuset er at det kan gjøre graviditet vanskeligere, spesielt om det er ubehandlet. Det tar ofte et års tid med medisiner før stoffskifte stabiliserer seg, og i en perioden kan det bli for høyt som er like ubehaglig. Det innebærer også en viss risiko å gå på medisiner når en er gravid. Jeg blir fulgt opp av sykehuset, og er nå nede i minimale doser siden stoffskiftet har endret seg gjennom graviditeten. Jeg ble gravid uten pergo denne gangen, enegga tvillinger, men gikk på det før uten at vi ble gravid. Fikk det hos fastlegen, men var da grundig sjekka ut. Uten at jeg vet det sikkert så er vel pergo den form for behandling fastelege kan skrive ut, ellers må en ha prøvd lenge før en slipper til hos ferilitetspesialister på sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå