Håperpåønskebaby Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Dersom man starter på p-piller midt i syklusen, ikke på første menstruasjonsdag, hvor lenge tar det da før man er beskyttet?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Komme an på kor langt kroppe e komt med å få te el....men eg tror nok eg hadde i allefall venta to uker!! (men syns at legen min sa det va ei uke...innbiller meg at eg har begynt midt i sånn...men..e ikkje sikker, så då vil eg heller ikkje si så mye..hehe..) ..hadde ringt lege eg...for sikkerhets skyld
Håperpåønskebaby Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2009 Er snakk om å starte 2-3 dager etter endt menstruasjon..
Bare blåbær Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 ^Babygirl^ Når jeg startet sist, stårtet jeg 2-3 dager etter mens start, og legen min sa at når en ikke startet 1.dag siste mens, måtte jeg bruke annen prevansjon de første 14 dagene. Så 14 dager etter oppstart skal du være sikker.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 ✿Babybell ✿ har baby i magen✿: Da hadde jeg ventet en mnd for å være sikker... her er det jo snakk om midt i syklusen også... Det er jo ikke anbefalt!
Bare blåbær Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Snikskytteren blir storebror! Ikke anbefalt av hvem? Deg? Jeg bruker ikke å dikte om ting når jeg skriver, men skriver ting jeg vet pga jeg har fått beskjed om dette fra en lege. Eller andre leger/helsepersonell. ( Jeg er helsepersonell selv) Og jo da jeg spurte legen min om dette, og hun sa at det ikke var så farlig at en ikke begynnte 1.dag siste mens. jeg begynte 3 dager etter siste mens. Jeg sa også til henne at jeg trodde det var veldig viktig og starte 1.dag siste mens, da sa hun at en kunne starte når som helst i syklusen, men at de da anbefaler å bruke en annen type prevansjon de første 14 dagene. Her er link fra lommelegen med det samme svaret min lege sa til meg. http://www.lommelegen.no/335573/smaablodninger-etter-start-med-p-pille
Snikskytteren er storebror! Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Det sto i vedlegget til pillene!
Trejenter? Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Det er enklest å starte på 1. mensdag, da man er sikker fra förste dag, men man kan som sagt starte senere men må da bruke annen prevansjon i 7-14 dager (alt etter type p-piller). Så i noen tilfeller er det like greit å vente til 1.mensdag Starter man på dag 2.-3. så bör man jo bruke annen prev en stund
Håperpåønskebaby Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2009 Er snakk om yasmin p-piller, står desverre ikke noe i pakningsvedlegget, men kom på at legen min sa 1 uke da jeg startet på dem første gangen (for 7 år siden)
Bare blåbær Skrevet 22. mai 2009 #10 Skrevet 22. mai 2009 ^Babygirl^ Det var yasmin piller jeg startet på. Og legen anbefalte at jeg skulle bruke annen prevanjon i 14 dager når jeg ikke startet på 1.dag siste mens. ( ønsket jo selv å starte 1.dag siste mens, men fikk mensen noen dager før forventet, så da ble det sånn at jeg begynnte noen dager senere.... )
Håperpåønskebaby Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2009 Ringte apoteket og spurte nå, de mente 10-14 dager med annen prevansjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå