Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 bf har fått seg ny dame..hun har sittet i fengsel pga bråk....! jeg vet litt av henne fra før og er ikke veldig innteresert i å ha henne i livet til sønnen min. kan jeg nekte at det skjer? bf får treffe guttn så mye han vil, men jeg vil ikke at hun skal være med på det..iallefall ikke enda på en god stund. har jeg noe rettigheter i denne situasjonen? er nervøs for at det skal skje noe mens sønnen vår er sammen med de om dere skjønner hva jeg mener.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Mange har vært i fengsel, men det vil ikke si at man er en trussel for barns ve og vel for det om. Jeg har hørt om prosjekter hvor innsatte har blitt rekruttert inn i barnehager som en del av rehabiliteringen. Barnefar har rett på samvær, og det er den forelderen som har barnet som bestemmer innholdet i det. Dette betyr at det er han som bestemmer hvem gutten skal omgås når han er der. Du har fint lite du skal ha sagt. Det skal ganske mye til for at du skal kunne ha noen innvendinger i mot dette. Du er nødt til å bevise at far ikke er skikket som omsorgsperson. Evt pga noe han gjør selv eller at han overlater ansvaret til andre som ikke er skikket. Jeg forstår at dette er frustrerende for deg dersom du ikke liker henne, men det er ikke god nok grunn til at du kan gjøre noe. Du er nødt til å vente til noe faktisk skjer om det skjer.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 jeg er i andre enden av dette, er nettopp blitt sammen med en som sitter inne å soner en lang dom. bf har reagert veldig sterkt å har kommet med usakelige kommentarer å trusler. Som en mor som setter barna sine først alltid så har jeg jo vurdert denne situasjonen jeg er oppi. Å JEG vurderer ikke min kjære som noen jeg trenger å holde barna mine unna. Allikevel gjør jeg det, for jeg synes ikke barn skal innvolveres for tidlig i et forhold. Når barnet ditt ikke er i fare på noen måte så er det nok lite du kan gjøre. Det fine med dette landet er at vi får vurdere ting selv uten at andre skal kunne bestemme ting over oss hele tiden. Du er mor og han er far, dere har like stor "rett" på å bestemme hvem som skal være i livet til barnet, ikke rett til å bestemme hvem som ikke skal være det. Mitt råd til deg er å bli kjent med den dama, du kan jo bli overrasket?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Nei, du kan ikke gjøre noe med det. Det er far som bestemmer hvem barna skal møte når han har samvær - ikke du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå