temine Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Er kryping det samme som åling og krabbing er opp på kne og strake armer....eller? Sikkert et dumt spørsmål, men men;)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Dialekt e d ikke? :-)) Krabbing sir vi ikke hær oppe, men derimot krype :-) Som e oppå knærne å me håndflatan i golve, altså ikke åling :-)
temine Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2009 Jeg trodde opprinnelig at kryping og krabbing var det samme, men nå sier flere at min knert kryper, men ikke krabber, mens jeg ville sagt at han åler seg... Det har kanskje noe med dialekt å gjør da?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Ja, d må d være :-) Æ ville misforstådd om nån sa at knerten krype, for d betyr "krabbe" å ikke åle sæ :-P haha, skakke være enkelt altså :-P
Lizzie_81 Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Er ikke helt sikker på om det er dialekt forskjeller. Noe som jeg også trodde... Hvis dere ser på utviklingsvideoen om Theodor på klikk.no så er det forskjell på kryding og krabbing. Der forstår jeg det som at kryping er når de ikke helt klarer å komme helt opp på knær... Nesten det samme som åling..
1.gang84 Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 bor på østlandet og her sier vi at barnet kryper når det liksom åler seg fremover og bruker armene til å dra seg bortover mens det skyver fra med føttene. krabbe er når barnet reiser seg på knærne og har hendene i gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå