Gå til innhold

Kjapt tips mot kvalme :)


Inos1112

Anbefalte innlegg

Har dere testet disse "akupunkturpunkt-båndene" som man får kjøpt på apoteket? Det er helt vanlige elastiske bånd med en liten plastknott på, som skal presse mot et spesielt punkt på baksiden av håndleddet. Funker ifølge pakkeanvisningen både mot reisesyke og morgenkvalme.

 

I ren desperasjon kjøpte jeg slike bånd i går, satte dem på....og jeg vet ikke om det var psykisk men det gikk bare noen minutter før jeg følte meg mye bedre. Sov med dem i natt, og var ikke på langt nær så kvalm i dagtidlig som jeg har vært de siste dagene.

 

Bare et tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan desverre ikke bruke armbåndene, delvis pga oppsvulmede håndledd.

Fikk derimot et godt tips fra fastlegen min. Starter dagen med frokost på sengen (samboeren min ordner), ikke noe mer enn en skive brød og en kopp te eller et glass melk. Spiser sakte og etter maten må jeg vente i ca en halv time før jeg får beveget meg ut av sengen.

 

Resten av dagen tar jeg meg god tid til alt jeg gjør og forsøker å unngå å stresse. I tillegg skal jeg spise mange små måltid(ikke mer mat enn en stk frukt, en skive brød eller tilsvarende) i løpet av dagen, minst hver tredje time, men gjerne oftere. Ingen store måltid, så middagen varer gjerne hele kvelden, med å spise en liten posjon, vente en til 1,5 time, spise litt osv.

 

Var så plaget med kvalme at jeg bare lå på sengen eller satt i sofaen, men nå klarer jeg å gjøre nok til at jeg føler meg halvnormal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann! Jeg var kvalm fra ca uke. 8 jeg.. hørte også om disse armebåndene, og gikk straks til innkjøp av de! har hatt på meg disse siden og er i uke 13 nå! og jeg føler meg myyye bedre! kan jo være psykisk, men bare kvalmen holder seg borte så er jeg fornøyd.. vet ikke om jeg vil tørre ta de av enda.. hehe så de anbefales :)

seaband heter de og kjøpes på apoteket! rundt en 100 lapp kostet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Jeg er 12 uker på vei og er kjempe kvalm:(

Har 2 barn fra før og jeg var like kvalm sist svangerskap for 5 år siden..

Men jeg tar ingerfærkapsler og det hjelper utrolig mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...