Lykkelig mor til tre Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Er ikke bekymret, men jeg har ikke gått opp ett gram siden jeg ble gravid. Gikk ned seks kilo pga ekstrem svangerskapskvalme, og har i uke 227 fremdeles ikke gått opp noe. Heldigvis vokser magen som den skal. Så babyen tar bare litt av meg og av det jeg har ekstra på kroppen. Hvordan har dte gått med dere?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 jeg er berre i uke 13. jeg har gått ned 3 kg, det samme gjorde jeg første gangen på denne tiden. dette er pga kvalme. Får ikke i meg en dritt+ at jeg har en ekstrem forbrenning
Mamsen og litjen + lillebror Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er 12+1 og vekta er akkurat lik som når jeg ble gravid. Er ganske fornøyd med det jeg Sist gang la jeg på meg 20 kg... Håper jeg slipper det denne gangen.
Villette Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Jeg skjønner bare ikke dette evige vektfokuset på denne siden, det dukker opp nye tråder hele tida. Hva er egentlig poenget? Alle er forskjellige i kropp og utvikling, noen legger lett på seg, andre ikke Noen er dårlige og spiser lite, andre har spisekick - sånn er det bare. Oppramsing av kiloer tror jeg bare får noen til å føle seg mislykka fordi de evt. legger på seg mer enn andre.
ab88 Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er i uke 18 og har ikke lagt på meg noen ting, men SF målet er helt normalt
Lykkelig mor til tre Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2009 Kjære Villette. Kan vel kanskje hende at du er mer fokusert på dette med vekt enn hva jeg er. Du refererer til dette evige vektfokuset her inne. Og ja jeg har sett flere innlegg om det. Men det har jeg jammen gjort om andre saker og. Det er mange mennesker som dropper innom i nye og ne, mens andre er her inne daglig. Kanskje er det de som er her inne daglig som henger seg opp i at de som ikke er her så ofte legger inn spm somgår på vekt og kropp. Du får ha meg unnskyldt, men om jeg lurer på noe eller vil lese om ett tema som folk har svart på, så gidder ikke jeg å sitte å bla gjennom utallige sider for å finne det jeg leter etter her inne. Nei da spør jeg heller. Jeg er fullstendig klar over at folk har forskjellig kropp, og at det ikke er noe rett eller galt. Om du føler deg misslykket over at jeg tar opp dette temaet, så beklager jeg. Men, da kanskje du heller skal jobbe med dine tanker og følelser.. for det er vel meningen at en skal kunne stille spørsmål her inne, av ulik art. Noe passer for noen, men ikke for andre. For min del synes jeg det er mange andre temaer som dukker opp til stadighet, men jeg er ikke inne på de innleggene og sutrer over det.
Kongeørna Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er i uke 17, og er fortsatt på minus pga kvalme. MEN jeg synes disse trådene kan være interessante nettopp fordi vi er så forskjellige! Problemet er bare hvis de eneste som svarer er de som slett ikke har lagt på seg noe (som meg selv). Det er faktisk mest vanlig å legge på seg i et svangerskap. Hvis "alle" hadde svart, hadde vi fått fram at det meste er vanlig når det gjelder svangerskap og vekt. For min del skulle jeg gjerne gått gjennom hele svangerskapet uten å legge på meg et eneste gram, har nemlig minst 15 kilo å ta av. Men dette er slett ikke noe mål altså!!!
awenka84 Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 Bare for å kommenterer en ting. En velger selv hvilke innlegg en ønsker å lese og en velger selv hvilke innlegg en vil svare på.
Tante Gustava Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 For å skape en liten motvekt til alle de som ikke har lagt på seg noe særlig, så kan jeg si at jeg er 25+4 og har lagt på meg 8 kg. Sist graviditet hadde jeg vel på denne tiden lagt på meg en 7 kilo. Ble 13 kg tilsammen, og var borte ca 4 mnd etter fødselen uten at jeg gjorde annet enn å amme og daglige trilleturer. Så dette stresser jeg ikke over, håper virkelig at ingen andre gravide der ute bekymrer seg for mye over vekta nå, den bekymringa får vi ta hvis kiloene ikke forsvinner etter fødselen
Tigerpote Skrevet 21. mai 2009 #11 Skrevet 21. mai 2009 Tja, kan vel uttale meg her også, 7 kg opp og er 20 fullgåtte uker i dag!:0))) Er enig i at det er maaange vekttråder, og det virker som om det er flest av de som har gått ned, ikke endret vekten, eller lagt på seg 600 gram i uke 25:) I tråden "hva veide du før-hva veier du nå", orket jeg ikke å svare, siden de fleste der veide 50 kg i utgangspunktet, og hadde gått ned til 45 kg nå, eller kanskje gått opp til hele 51 kg:) Fikk en følelse av at jeg kanskje ville blitt mobbet der, blitt kalt tjukka eller noe;)
nesten30 Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 Er 24+4 og har lagt på meg 1,5 kg. Men magen vokser. Jeg har hadde litt til overs før jeg ble gravid, så kroppen min har vært så fornuftig og bare "omplassere godsakene" i stedet for å øke MEN jeg har blitt flinkere til å spise mindre og oftere også... og kanskje litt sunnere:)
Mamma-til-3-jenter Skrevet 21. mai 2009 #13 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er i uke 22+3, og har gått opp 8 kilo. Helt normalt iflg. jordmor.
Artica Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 Det som jeg ser på som et villedende i disse vekt trådene, er at det ikke står vekt før man ble gravid, og ei heller høyde. For selv blir jeg litt overrasket over at noen ikke legger på seg spesielt, og lurer også på om jeg hiver i meg mat hver dag. Føler meg på ingen måte mislykket, men vil helst ikke legge på meg så mye. Jeg har lagt på meg 6 kg, er 168cm, og veide 53 kg før jeg ble gravid. Er nå i uke 23/snart iallefall). Sa at jeg hadde lagt på meg 6 kg på jobben, og da sa alle bare at det trenger du også. Det jeg tror er at mange, selvfølgelig ikke alle har noen ekstra kg å ta av når de ikke går opp. Vi som ikke har dette legger ofte på oss mye. I mitt siste svangerskap la jeg på meg 24 kg, og 5 dager etter fødselen hadde jeg kun to kg ekstra å ta av. Så dette var nok mye vann, sikkert flere som meg
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. mai 2009 #15 Skrevet 21. mai 2009 Hei du som venter på Mirakel:) Jeg er 20 fullgåtte uker idag, gikk ned 4.5 kg den første perioden, og har i den siste måneden gått opp 1.5 kg av de tapte kiloene. Så foreløpig er jeg på minus 3. Hadde normalt symfysemål sist jeg var hos jordmor. Tror ikke du skal bekymre deg, barnet i magen får det den skal ha, ihvertfall hvis kvalmen har blitt bedre hos deg, og du kan spise litt mer enn før
Tigerpote Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har extra kg fra før, og går likevel opp. Legen sier at jeg skal legge på meg nå som jeg er gravid, at helt opp til 25 kg + er innenfor normalen. Håper jeg ikke havner helt opp dit... Blir spennende å se hva jm sier, er redd hun skal skjenne på meg. Men da driter jeg i henne;) Orker ikke å være sulten og aldri kose meg med noe godt jeg altså. Er skeptisk til trening, fordi jeg har hatt blødninger og fikk beskjed fra lege om å ta det med ro og ikke stresse. Kjenner også at jeg tåler lite fysiske belastninger, føler meg "rar" når jeg gjør noe fysisk (som å pakke, slik vi holder på med nå, skal flytte...), i sted ble jeg blek, veldig sliten, og måtte legge meg nedpå.
Tea1 Skrevet 21. mai 2009 #17 Skrevet 21. mai 2009 Uke 24 og opp 9 kilo.Syntes mest på magen selfølgelig men og i ansiktet.
Villette Skrevet 22. mai 2009 #18 Skrevet 22. mai 2009 Kjære Venter på Mirakel*gravid* Jeg har slettes ingen problematiske følelser angående min egen vekt, og jeg ser ikke på innlegget mitt som sutring heller. Det er vel snarere en undring over at såpass mange er så interessert i antall kilo +/- hos andre gravide, og så lurer jeg litt på hva slags hjelp som ligger i å vite at en har gått opp seks kilo, en annen en halv. Mitt inntrykk er at det er svært individuelt hvor mye og når, og på grunn av det tenkte jeg at det kanskje er litt kjipt for enkelte som går opp mye i starten å høre om andre som har gått opp en og er halvveis, f.eks. Men for all del, dette er tydeligvis noe mange har interesse av så det er ikke meningen å diktere hva andre skal fokusere på eller ikke.
maipiken Skrevet 22. mai 2009 #20 Skrevet 22. mai 2009 uff, føler det er bare meg som legger på meg.. gått opp 3 kg. er i uke 14. Alle har forskjellig mening om hvor mye som er normalt å gå opp. Da jeg gikk opp 17 kg sist, sa jordmor at det ikke var mye, det var helt fint.. men da jeg fortalte legen min nå hvor mye jeg gikk opp sist, vart han var sjokert og sa at det var da mye...
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #21 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har gått opp 3,5 kg og er i uke 28. Vekta ser ut til å ha stoppet litt selv om jeg spiser godt og har høyt sf-mål. Helt greit siden jeg har noen kg fra forrige svangerskap. Jeg synes også disse trådene er fine nettopp fordi de viser hvor normale vi er enten vi går opp 5 kg eller 25 kg i svangerskapet. Hvis man synes de er irriterende kan man vel bare la være å lese.
Bråksilla og lille pille Skrevet 22. mai 2009 #22 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har kommet til ukke 27 og har lagt på meg 13 kilo... Jeg syns det er litt artig å lese om hvordan det går med andre jeg da... Både når det gjeller vekt,hvor stor magen er,om man har dilla på noe osv...
metlan Skrevet 22. mai 2009 #23 Skrevet 22. mai 2009 Jeg vil bare si at uansett hva man går opp, vil det være riktig i forhold til din egen graviditet. Selvfølgelig spiser noen mer enn andre osv, men bare man har det bra under graviditeten og ikke legger seg ned med en godteripose i hånda hver kveld, så tror jeg det går bra for de fleste:) Man skal jo ha litt "ekstra" i forhold til ammingen og da;) Jeg er akkurat 26 uker på vei og har gått opp 3kg. Dette er sikkert normalt for meg. Jeg er fortsatt veldig aktiv (noe jeg alltid har vært) og trener 4 dager i uka, spiser sunt og jobber 100%. Håper jeg ikke får noen plager og at jeg holder meg i form så nære termin som mulig. Jeg synes det er viktig at man skal føle seg litt vel og ta vare på kroppen sin selvom man er gravid. det er jo ingen sykdom;)
skunkenblomst Skrevet 22. mai 2009 #24 Skrevet 22. mai 2009 Jeg er 27 uker og har gått opp 6 kg. Det er omtrent det samme som i mitt forrige svangerskap. Da gikk jeg opp 11 kg totalt og de var borte etter 2 mnd med amming og turgåing. Nå trener jeg ca. 1 gang i uken og går frem og tilbake til jobb. Om kvelden ligger jeg stort sett på sofaen. Jeg veide ca. 56 kg før jeg ble gravid og er 1,70 m høy. Denne gangen ligger jeg under kurven på sf-målene og forrige gang lå jeg over. Selv om vekten er den samme. Så alle er forskjellige inkl. vektøkning og magemål, og stort sett så er det meste normalt i en slik sammenheng om man ikke overdriver den ene eller andre veien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå