Gå til innhold

Spiser deres små, 1-1,5 år innimellom måltidene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det 4 måltider pr dag. Frokost, lunch middag og kvelds.

Gir sjelden noe innimellom måltidene, da kun om vi er på besøk eller ute og spiser is og sann.

Men så får jeg høre at jeg er unormal, og at mange spiser hele dagen? Hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt spiser ikke noe særlig mellom måltidene siden han er så småspist av seg, og det vil ta ødelegge hovedmåltidene. Men hvis han har spist lite til ett måltid, hender det at han han får en riskake, yoghurt eller en kjeks hvis det er en stund til neste måltid.

Skrevet

aller helst ikke, han er veldig småspist. men det hender han får litt frukt eller en is i finværet.

gjør det som passer dere, ingen unger er like ;)

Skrevet

Ikke smart å spise hele dagen - ødelegger tennene og fordøyelsen.

Vi spiser alle sammen hver 3 time ca. Ikke noe innimellom annet en kanskje is, av og til frukt. Da kan det gå opptil 4 timer mellom måltidene.

Skrevet

Vi har frukost ca 8 og lunsj ca 11.30. Middag blir sjeldan før ca 16-17, så då får ungane litt frukt eller rundtsykke i 14-tida.

Viss vi er heime heile dagen blir det middag kl 15 og kvelds kl 18, så då går det greitt, men når det er open bhg-dagar blir det litt forskyvingar og dermed og mellommåltid.

Viss det er noko spesielt ein dag får dei det som dukkar opp når det dukkar opp, men vi har ikkje "fast småknasking".

Skrevet

Lillegutt er flink til å spise til måltidene, og hvis han går ut på kjøkkenet og spør etter "ma" mellom måltidene får han en frukt, yoghurt eller en brødskalk. Han gir jo beskjed om at han er litt sulten! Når han er hos bestemor får han kjeks (!) og spiser fremdeles bra til måltidene. Han har vannkoppen eller vannflaska stående på stuebordet eller kjøkkenbenken lett tilgjengelig hele tida og er ofte borte og drikker. Sånn gjør vi det! Synes ikke du er unormal, unger venner seg til de rutiner vi lager for de. Kanskje jeg skulle vært strengere og ikke gitt han noe mellom måltidene, han hadde sikkert vent seg til det også og heller spist mer til måltidene, men jeg liker selv en frukt i ny og ne og da koser vi oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...