Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dette? Skal pà vanlig legetime i morgen, og er da 1 uke over termin. Det er legen som bestiller time ikke sant? Og nàr er det vanlig à fà den? Er redd for à màtte gà enda lengere over tiden..Skal til Ullevàl.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er veldig individuellt for hvert sykehus om når de foretar seg noe.

Med nr 1 gjorde de ikke noe før 17 dager over termin, med nr 2 ble jeg satt igang 14 dager over termin.

Nå er det nye prosedyrer her (sørlandet sykehus Arendal) så jeg har time 28 mai. er da en uke over termin. (term idag) Og kan SELV velge om jeg vil settes igang da.

Det er lege som bestiller overtidstime ja. Finn ut prosedyrene på Ullevoll, ring føden og spørre. Noen sykehus praktiserer 2 uker over, noen hele 3 uker.... Men flere og flere er nå nede på 1 uke.. Men fra legen ringer til du får time kan det jo fort gå et par dager.. Vet de ikke setter igang i helger medmindre det er påkrevet.

Det som blir gjort er at de tar ul, skjekker modningen din, og avgjør om du skal igang da eller vente noen dager til... Er du moden er sjansen for å bli satt igang da stor. hvis ikke får du ant satt inn en modningspille som framskynder den prosessen :)

Hvertfall dette som har blitt gjort med meg begge gangene.

Skrevet

Jeg har termin på lørdag. Da jeg var til jordmor i går bestillte hun overtidsknt på sykehuset til meg torsdag om en uke. Viktig å få en knt i svangerskapsuke 41 slik at de ser etter om morkaken jobber slik den skal, at det er nok fostervann og at barnet i magen har det bra. Hvis alt er bra på torsdag setter de ikke gang fødslen den dagen. Det gjør de først etter 10 dager over terminen, men mer en 10 dager anbefaler ikke sykushet her.

Skrevet

Ringte til KK selv (bergen) og fikk time til overtidsvurdering 12 dager over termin... Har time på mandag, men håper virkelig jeg slipper å bli satt i gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...