Gå til innhold

Betalingsanmerkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har fått en betalingsanmerkning og gjør opp for seg blir alt slettet da? Vil banken kunne se at man har hatt en anmerkning hvis man søker om lån og sånn i ettertid?

Dummet meg litt da jeg var 18 og kunne få kredittkort, men har fått gjort opp for meg nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Når du har gjort opp for deg, blir betalinsanmerkningen slettet og den kan ikke spores tilbake igjen senere. Man må jo få lov til å få en ny sjanse når man har gjort opp for seg også.... =)

Lykke til med lånesøknaden.

Skrevet

Anmerkningen skal i prinsippet slettes "straks". I praksis kan det gå noe tid, opptil ca 3 måneder fra fullt oppgjør er mottatt, før den er slettet (usynlig)

Opplysningen er ellers registrert, men ingen andre enn et inkassoselskap (og offentlig myndighet) kan hente den fram, og da bare på HELT spesielle vilkår. Ellers er den usynlig i alt daglig arbeid, og selvsagt i alle kredittopplysninger som blir gitt ut fra et inkassoselskap til f eks en bank.

Skrevet

Men hvis du har betalt via banken vil de se at du har betalt et inkasso selskap og de vil holde tilbake lånet. Jeg fikk overført penger fra min bror slik at jeg kunne betale en slik regning for han gjennom min nettbank. Da jeg skulle i banken for å få et usselt lite lån fikk jeg ikke pga av det. Idiotisk, hadde tilogmed regningen og forklarte situasjonen...snakk om trangsynt saksbehandler.

Skrevet

Du kan oppleve dette, men ikke så ofte. Og sjeldnere og sjeldnere. Mange inkassoselskaper i dag driver også factoringvirksomhet, altså at en helt vanlig regning "inkasseres av" selskapet når den betaler (fordi bokføringen i selskapet du fikk varene fra er "satt bort"). Og det VET enhver oppegående bankansatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...