Gå til innhold

Alltid utskrapning etter SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en SA i går, kan ikke ha vært mer enn 4-5 uker på vei, og visste ikke om det før jeg i går fikk krafitge magesmerter og sterk blødning i underlivet. Var i kontakt med lege i dag, og han mente jeg bare trengte å komme til time dersom blødningene ikke har avtatt til fredag.

Har aldri hatt en SA før, og glemte å spørre legen da jeg snakket med ham, men må man ikke ta en utskrapning ved SA, eller hadde jeg ikke kommet så langt at det er nødvendig?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Eg har hatt SA to gonger i veke fem, og var ikkje inne til kontroll. Kroppen ordna opp sjølv og det heile arta seg som ein litt kraftig menstruasjon. Hadde faktisk heller ikkje utskraping då fosteret slutta å utvikle seg i veke 8, og det vart oppdaga i veke 10. Legen min meinte det beste var at kroppen ordna opp, og det gjorde den, men det er ei litt lengre historie.

Leit å oppleve SA, men neste gang sit den!

klem

Skrevet

Hatt flere SA som jeg har vidt om, eller skjønt det litt etterpå. Aldri hatt utskrapning.

Legen sa til meg at om ikke mensen avtok etter noen dager, jeg hadde mye mer vondt enn valig og det ikke gav seg skulle jeg kontakte han igjen. Jeg har aldri hatt behov for å kontakte han.

Min søster hadde en SA men hun var mye lenger på vei enn meg, hun måtte ha utskrapning. Dette pga at ikke alt kom ut.

De fleste har SA uten å vite om det, så det utføres minimalt med utskrapning etter en SA i forhold til hvor mange SA det er hvert år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...