Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Er i uke 34 og fått hemoroider. var på apoteket og fikk alcos-anal. det var vist det eneste som gravide kunne bruke, sa de. Begynte på den salva i går, og i dag føles det mye verre ut.. det er vondt når jeg går på do.. det sto på pakkninga at det kunne svi og sånt de 3-4 første dagene, men herregud da. det er veldig og det skal svi og da... Håper det blir bedere snart så jeg kan gå ordentlig på do.. håper det blir bra før jeg skal føde, hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg gjør. det er til og med vondt når jeg sitter i sofan eller går på do for og sleppe en fis.. huff, sorry jenter for "detaljer" her.. Noen som har noen råd eller noe for og få det fortere vekk? enn den salva?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 hei... jeg hadde samme problem som deg... og vet at det der ikke er noe godt... jeg prøvde også alcos anal og syntes ikke det hjalp noe... Under fødselen, og pressingen, ble de veldig mye større, og rett etterpå kjentes det ut som jeg hadde en drueklase i endetarmsåpningen... dvs... hemoroidene var store som druer!!... Jeg spurte jordmor hva jeg kunne gjøre for å bli kvitt dem, og jeg sa at jeg hadde prøvd alcos anal rett før fødselen men at det ikke hjalp noe særlig så jeg lurte på om hun kunne anbefale noe annet... Hun sa at jeg ville ha mye bedre virkning av alcos anal nå enn rett før fødsel... Når du er høygravid er det ingenting som hjelper, sa hun.... Man er så tung og full av vann, og alt veier nedover liksom, så blodkarene greier ikke å tømme seg, så hemoroidene blir stående med blod i seg.... Mitt råd er altså... vær tålmodig... de vil kanskje ikke forsvinne etter fødselen men de vil bli mindre... Det er fire uker siden fødselen min, og jeg blør fremdeles når jeg har avføring, men det gjør mindre vondt... Jeg smører meg som en helt med alcos anal og hemoroidene er veldig mye mindre nå.... Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har brukt scheriproct salve (tror det skrives sånn...), og den hjalp noe. Ikke alltid det er så mye å gjøre med det, er en av de få bakdeler med å være gravid Andre tips mot hemoroider (sånn generelt): - Man kan prøve å smøre med aloe vera, honning, sinksalve - Sitt med rumpa i grønnsåpevann (vanlig grønnsåpe) i ca 15.min - Kok opp saltvann 1 liter vann og 3ss salt, avkjøles. Dupp en bomullsdott i saltvannet og putt i rumpen, la være der i ca 20min så kan du skifte. Svir litt først, men dette lindrer og hjelper mot hemoridene - Sitt med rompa i en bøtte med vann som er så varmt som mulig, 5-10 min - pakk inn isbiter i et klede og ha i rompa (vet ikke om dette gjør at de forsvinner, men demper smertene) - Spise fiberrik mat, drikk mye vann Kan jo fikses på etter fødsel da dersom det ikke reparerer seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå