Guttemamma til to Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 hvis et barn er innlagt på sykehus en kort periode (og trenger å være være hjemme noen dager etterpå) f.eks ved en mandeloperasjon... Åssen gjør man med fravær på jobb da? går det av de sykt barn dagene?
Fire småtroll Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Du får pleiepenger for de dagene ungen er innlagt (en slags sykemelding for å ta deg av barnet, les på nav.no), og hvis ungen trenger pleie hjemme noen dager etter utskrivelse får du pleiepenger for de dagene også. Sånn gjorde de det ihvertfall da min lille nevø var innlagt, mammaen hans (min søster) fikk faktisk pleiepenger ganske lenge etter at han kom hjem fra sykehuset...
Fregn@ Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 jeg måtte bruke av sykt barn dagene da min sønn fikk fjernet mandlene.
Ranveig R Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Viss eg har forstått riktig må ein ta av sjukt-barn-dagane første veka, men kan få pleiepengar frå dag 8 og vidare inntil barnet er ute av sjukehus/bra nok til å gå tilbake til bhg/skule. Correct me if I'm wrong.
NormaJean Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 har jobbet på barneavdeling og hvordan dette fungerer er at ved mandeloperasjon så får man ikke pleiepenger. Barnet er ikke innlagt i 3 dager og derfor har man ikke rett på opplæringspenger. Pleiepenger har man rett på fra dag 8, men da er som oftest barnet tilbake på barnehage/skole. Så man må nok bruke syktbarn dagene sine. I enkelte tilfeller så er det mulig å omgå disse reglene, men det er ikke ofte. Ring der hvor barnet skal ta mandlene og hør med dem hvordan de gjør det. Men husk at selv om de kan skrive ut pleiepenger, så er det ikke sikkert NAV godkjenner søknaden hvis de mener du ikke oppfyller kravene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå