Gå til innhold

Hva mener du er det beste med graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi nærmer oss et fullgått svangerskap, og for mange har dette innebært dager (og måneder) med ubehag av diverse slag...

Men hva har vært det beste med å gå gravid?

For meg har det vært å kjenne liv i magen, er fantastisk når babyen sparker og beveger masse på seg inni der. Jeg kommer også til å savne den ekstra oppmerksomheten jeg har fått fra samboer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare EN ting jeg liker ved sv.skapet og det er følelsen når testen lyste GRAVID. Ellers så har jeg vært mer eller mindre skrall i 40 uker, så ikke så mye positivt å si om det gitt...

Skrevet

Kommer til å savne massasje fra samboer hver kveld- selvom han er flink til å gi meg det til vanlig også da :-) Ellers er det absolutt INGENTING med selve graviditeten jeg kommer til å savne... Dessverre!

Skrevet

Jeg har likt følelsen av bære liv,være i stand til det.Klare slutte å røyke(vært stor røyker)Det å se spenningen i pappas øyne og min datter på hva som kommer...

Mange fine dager i alle plager...Herlig kjenne liv oxo..

Skrevet

Å kjenne sparkene, og få sett babyen på UL :)

(Synes også det er en drøm å slippe mensen)

Skrevet

Jeg har vært heldig og har hatt et lett og fint sv.skap til nå. Bare litt de siste par ukene jeg har begynt å syntes det er litt slitsomt, men det er ikke så rart i siden jeg kun er en uke unna termin. Jeg kommer til å savne det å kjenne liv og det å føle meg ekstra spesiell :)

Skrevet

beste med å vere gravid er å få en baby =)

Dette er svangerskap nr to, jeg har heldigvis ikke hatt så mange plager. Kvalm i begynnelsen og noe bekkenløsning, men ikke mer en man må regne med =)

Ok å slippe mensen en periode og å kunne sove lenge på en hverdag uten at folk synest man er lat=)=)

Skrevet

Sparkene!! Og den "kontakten" jeg har fått med den lille i magen min.. Også den gleden jeg har sett hos kjæresten min:) Disse tingene er det beste jeg noen gang har opplevd.. Nå gleder jeg meg bare til hun kommer:)

Skrevet

Det er ingenting eg vil savne desverre-men visst eg skal seie kva som vertfall har vore fint med å vere gravid så er det når mini'en sparker og herjer på inni magen og når mannen min får kjenner det også! Fantastisk å dele det med han og sjå gleden og spenninga han føler :D Og så er det jo litt deilig å sleppe mensen ja ;)

Skrevet

Bra tråd!

Det beste for meg har vært at jeg har blitt så rolig og avslappet, fått ting litt i perspektiv. utrulig deilig å ikke være stresset for alt mulig tull.

Så har det også vært stas å bli å godt tatt vare på av mannen min :)

Nå gleder vi oss begge til å få noe viktigere å tenke på enn oss selv.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Det aller beste syntes jeg er å gå å vente på noe så herlig som et lite spedbarn, og selvføgelig det å kunne kjenne bevegelsene fra barnet som om den gir meg beskjed om at den har det bra. Pluss at jeg vet at jeg har kontroll over den, når den kommer til verden vil jeg miste en del av kontrollen da også pappan, besteforeldre og fler sikkert vil hjelpe til med gullet, og det er jo selvfølgelig kjempe bra at dem hjelper til, men det er samtidig litt godt å vite at man har kontroll og vet hvor man har den til en hver tid.

Også syntes jeg det er så utrolig godt å vite at man snart er ferdig med svangerskapet, hadde man ikke vært gravid hadde man ikke hatt det å sett frem til :) Og jeg elsker å ha ting å se frem til hele tiden.

Syntes at til tross for alt det vonde som bekkenløysning, kynnere, halsbrann, kvalme, oppkast, hyppige toalettbesøk med mer, så er det som er bra, så bra at jeg ville aldri i verden ha byttet det bort mot noe! :)

Skrevet

Det unike ved å bære frem det aller første barnet, og det første barnebarnet i familien, samt speningen ved å gruble på om det er gutt eller jente og hvordan barnet vil se ut :-)

Skrevet

- Det beste er definetivt sparkene. Verdens deiligeste følelse!

- Formene. Jeg føler meg så vakker. Gravide kvinner er virkelig nydeligt!

Føler alle ser ekstra på meg, og misunner kulen min <3

- Ellers har svangerskapet vert veldig posetivt for meg og samboer. Det har bringet oss tettere sammen. Og det å gå i 9 mnd og glede seg over noe så stort har vert fantastisk <3

- Den siste tingen jeg syns har vert fint er all oppmerksomheten jeg har fått. Alle er så oppmerksome og omsorgsfulle. Spør og bryr seg mer enn før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...