Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 igår fikk jeg så sinsykt lyst på smøreost. så jeg trøkte i meg en pakke med hvitløkost!!! ogo spiste jeg en kurv med jordbær i går og en idag!!! sånn bortsett fra at jeg kommer til å veie 200 kg om tre mnd, håper jeg ikke det er farlig for babyen at jeg spiste det. er 6 mnd på vei. har hørt snakk om "jordbærflekker" på barn hvor mødre har spist mye jordbær under svagerskapet..... er det reelt?????????? kom ikke til å tenke på det da jeg spiste de sinnsykt gode bæra!!!
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Hæ... mener du blodutredelse, sånn hemagiom? Jordbær er helt ufarlig i graviditeten.. Bare skyll de så det ikke er jord på.. Skjønner ikke hvor folk får det med jordbær fra Og angående den osten så går det nok helt fint
Gjest -<<- Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Verken jordbær eller vanlig kremost/tubeost er noe som helst problem i svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 nei, ikke blodutredelser... var ei venninne av meg som sa at for mye jordbær kunne gi "jordbærflekker" ... var vist slike røde flekker, nesten som fødselsmerker tror jeg.... ikke veit jeg. så da kan jeg ha god samvittighet da??? hehe:)
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 hahahahahah javisst, det hørtes jo veldig logisk ut ;-p tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt ))
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 hehehe, ja ikke sant. var usikker på det jeg oxo, klarte jo å få i meg to kurver på to dager:) men takk for svar, slipper jeg å tenke på det nå i allefall;) HI
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 min sønn har sånne såkaldte jordbærflekker,samme hadde dattera mi,og jeg har ikke spist jordbær i svangerskapet hehe
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Men jordbær er en av de matsortene som inneholder veldig mye jord, så veldig viktig å vaske dem godt! ellers ingen fare=)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 dårlig formulert, mente har mye jord på seg!
mammantilverdensbestebarn Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Gutten min hadde to av disse jordbær-flekkene... jeg fikk høre at navnet kommer av at flekkene ser ut som jordbær, det har ikke noe med at man har spist det under svangerskapet;) De er forresten helt ufarlige, og forsvinner av seg selv innen et års tid. Jordbær er, som nevnt over, ikke farlig i svangerskapet så lenge du har skyllt dem. Men når du ammer kan babyen få vondt i magen om du har spist jordbær (har opplevd det selv, og anbefaler på det sterkeste at du holder deg unna det mens du ammer..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå