Thea841 Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Bruker en handduk oppå stellebordet. Men snuppa tisser og bersjer jo ganske ofte. Synes det blir så mye klesvask. Hva bruker dere?
erteposen + 4 Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Ja, men den byttes ikke etter hvert skift. Bare om det kommer noe på. Vet om mange som legger en libero engangsvaskeklut under stumpen. Det fungerer:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Hadde håndkle oppå i starten, sanne små som akkurat passa. Bytta den om det kom noe gris på (tiss eller bæsj) Men måtte ta den bort etter et par måneder, da var det så mye liv oppå der at håndkle var bare i veien...
ifie Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Håndduk oppå, og en litt tjukk flanellsklut under hodet og rumpa i tilfelle gulp eller tiss/bæsj - så kan man bytte ut bare kluten om nødvendig. Mye klesvask er ikke til å unngå når man har babyer
Hanne31 Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Vi brukte håndkle og sånne libero-underlag som man får kjøpt i butikken.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Brukte sånne gode bomullskluter/bleier som de har på sparkjøp. Jeg skifter også kun om det kommer noe på det... Deilig for dem å ligge på
Thea841 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2009 Bytter også bare hvis det kommer noe på, men dette hender stort sett hver dag! Har slike engangskluter fra libero under, men når hun tisser går det som regel igjennom
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Håndkle og flanellsklut (kjøpt på sparkjøp) under rompa, så handukene ble skånet.. Selvfølgelig skjedde det ganger at strålen stod høyt eller at det kom bæsj på h.duken..
Snuppa & llillebror Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 bruker bare håndkle vi, og det trodde jeg alle andre gjorde og! Ble helt overraska nå over svara... He-he, har ikke tenkt på å ha noe annet over engang,
meki Skrevet 22. mai 2009 #10 Skrevet 22. mai 2009 Et tips: Kjøp et lite laken med strikk(beregnet på vognmadrass), jerseylaken el lign og legg utenpå stellemadrass/matte, så holder håndduk og annet seg i ro etterhvert som barnet blir mer aktiv oppå der
Kari Trestakk Skrevet 22. mai 2009 #11 Skrevet 22. mai 2009 Jeg kjøpte engangskladder på apoteket (de står som regel ikke fremme, så man må spørre etter det). De er jo beregnet på å bruke i senga for folk som er inkontinente, men de funker kjempefint på stellebordet. For ikke å sløse kjøpte jeg str. 90X90 og klippet opp i passe biter. Sønnen min var av typen som helst likte å bæsje og tisse når rumpa var bar, så jeg fant fort ut at det ikke holdt med et håndkle på stellebordet de første månedene. Dersom det ikke kom noe på kladden så brukte jeg den selvfølgelig flere ganger. Brukte også slike engangskladder (uten å klippe opp) på babygymmen dersom han skulle ligge naken der. Selv syntes jeg at jeg var ganske genial da jeg kom på å bruke sånne kladder, og jeg kommer definitivt til å bruke det når den nye babyen kommer også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå