BabyBlue Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg ikke burde tilvenne han smokk før ammingen var i boks. Nå er han 5 uker gammel og han bruker puppen veeeldig som smokk, jeg gir han smokken innimellom og noen gangen tar han den etter at jeg prøver litt. Er det sånn at de barna som bruker smokk tok den med en gang, eller kan man tilvenne de dette på en måte?
~mamma~ Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Har hørt om babyer som har tatt smokken etter at foreldrene har prøvd i flere måneder. Hos oss tok det ikke mer en noen få forsøk, men tviler på om det er så veldig mange som forstår hva det er med en gang.
BabyBlue Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2009 Noen ganger kan han suge skikkelig godt på den, men når jeg tilbyr den når han er trøtt og jeg vet han har spist godt så vil han helst ha puppen som smokk. Har prøvd litt forskjellig men er bare NUK smokken han vil ha.
Babyønske �� Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Min gutt fikk den når han var 3 dager gammel. Da var ikke ammingen helt problemfri en gang, han ville ikke ta ene brystet skikkelig. Men han hadde et tydelig sugebehov, så valgte å gi han den. Han tok den da med en gang. Merket ingen videre problem med ammingen, heller tvertimot. Når han var 6 uker var det derimot slutt, da nektet han å ta den lenger. Nå er han 4 mnd og jeg har prøvd omtrent alle merker på markedet, men han nekter plent. Han kan unntaksvis ta den når han er veldig trøtt og jeg bysser han i armene mine. Og i bilen om han er veldig trøtt. Men er ikke alltid det funker heller. Han har nok ikke tatt den skikkelig 10 ganger engang, siden han var 6 uker. Hadde gjerne sett at han tok den, for han roer seg så fint med den(de sjeldne gangene han tar den.) Vi hadde nok hatt et problem mindre vedrørende soving om han tok smokk.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 4 dager. Merket ikke forskjell på ammingen. Hun tok smokk,flaske og pupp like godt. Hadde helsesøster på besøk her den dagen vi kom hjem og hun sa det var greit,så da prøvde vi og hun elsket den.
BabyBlue Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2009 Er akkuat sånn det er her også. Har bysset han rundt litt å han har tatt den til slutt å roet seg helt ned å hatt den en stund. Jeg har også klart å gi han den etter et måltid på natta, og han sov kjempegodt med den...så hvorfor vil han ikke ha den ellers når han er mett men vil suge, eller er trøtt og vil suge!
BabyBlue Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2009 sp.målet er vell heller....hvordan få de til å elske den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå