Gå til innhold

da blir det vist keisersnitt på meg......

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa ligger med rompa og føttene ned mot åpningen, så siden jeg er så langt på vei blir det keisersnitt....

må si jeg gruer meg litt, men det går vel bra.....:o)

MEN det jeg lurer på er: hvordan blir det med pappan etter ks...

vi har en datter på 2 år som ikke har barnehage eller noen annen annen form for pass...hun går hjemme med meg hele dagen... men etter ett ks skal man jo ikke løfte annet enn babyen på 6 uker og DET kan bli vanskelig med en aktiv 2åring i tass periode som sikkert kan tenke seg å være litt baby selv også....

men får pappan sykemelding da....??? når ikke jeg har noen andre til å hjelpe meg....

håper virkelig noen kan svare....:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det etter regelverket, er slik at du må sykemeldes, og så må pappaen overta permisjonen din. Tungvindt synes jeg det høres ut som, med masse papirflytting frem og tilbake og ny saksbehandling hos nav osv- hadde vert myye enklere om pappaen kunne tatt seg en tur til legen og fått en sykemelding.

Noen leger gir pappaen sykemelding, mens noen andre er mere regelryttere og nekter å gi far sykemelding på grunn av at mammaen er for syk tl å ta seg av babyen/barna- men det går jo an å prøve seg, og om legen er "streng" så må vel du dra til din lege, snakke med nav, søke på nytt med permisjon osv osv masse stress---

blir i nesten samme situasjon selv, da jeg blir krykkebruker i minmum 6 uker etter fødsel, og trenger mannen min hjemme til å hjelpe både meg og baby, vi lurer på å prøve oss hos legen til mannen min først.

Skrevet

det var jeg og spurte om på nav i går og da sa de at pappaen kan ikke ta ut permisjon før 6 uker er gått. skal han være hjemme før må du være for syk til og ta deg av babyen. og da blir du sykemelt fra mammapermisjonen din og han overtar den. du må skrive under på at du ikke kan ta deg av babyen. jeg måtte det med den første jeg fikk men det var fordi jeg havnet i rullestol etterpå jeg fikk babyen. føltes ikke akkurat så veldig bra ut og skrive under på papirene. men jeg skjønner problemstillingen din og det er dumt helse norge er lagt opp sånn.. :(

Skrevet

såpass ja.... men kan min lege sykemelde mannen min eller må han til sin egen lege...??? hehe...:o) tror legen min er litt greiere på det punktet der...;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...