♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 snuppa ligger med rompa og føttene ned mot åpningen, så siden jeg er så langt på vei blir det keisersnitt.... må si jeg gruer meg litt, men det går vel bra.....) MEN det jeg lurer på er: hvordan blir det med pappan etter ks... vi har en datter på 2 år som ikke har barnehage eller noen annen annen form for pass...hun går hjemme med meg hele dagen... men etter ett ks skal man jo ikke løfte annet enn babyen på 6 uker og DET kan bli vanskelig med en aktiv 2åring i tass periode som sikkert kan tenke seg å være litt baby selv også.... men får pappan sykemelding da....??? når ikke jeg har noen andre til å hjelpe meg.... håper virkelig noen kan svare....)
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Hm, jeg hadde keisersnitt sist, men det var førstemann... Ville tro at det kan ordnes via at du evnt blir sykemeldt og da overtar pappaen permisjonen så lenge du ikke er istand til å passe toåringen. Lykke til!
erteposen + 4 Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Du kan være i superform etter ks, men bæring og løfting må du være forsiktig med. Du kan jo se hvordan det går an. Hadde du tenkt å gå hjemme med 2-åringen fra 14 dager? Blir du sykmeldt kan far ta over.
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2009 pappan får hvertfall fri i 2 uker med betalt i forbindelse med fødsel... men jeg tenkte liksom på etter de 2 ukene hvis jeg fortsatt ikke kan bær eller no.... blir jeg sykemeldt da, så tar han permisjon...??? er det sånn det fungerer...??? ) tusen takk for svar...)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Søsteren min fikk en ganske hard medfart under fødsel, der både hun og sønnen hennes holdt på å dø, ble reddet i siste sekund, og da var hun såpass syk etterpå, at hun ikke klarte å ha ansvar for de to andre barna hjemme etter barsel, og da fikk mannen hennes sykemelding.. Så jeg vil tro at mannen din kan få sykemelding på det grunnlaget at du ikke kan ta deg av storesøsken.. Men det beste svaret kan nok legen deres gi dere Lykke til med ks og ny baby
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå