Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er litt usikker på dette her,er det litt tidlig kanskje?? Jenta vår er tre år og har vært bleiefri på dagtid i litt under et år..hun har sagt selv en stund nå at hun ikke vil ha bleie på om natta heller,men samtidig tisser hun i bleia nesten hver natt.. Men i kveld la vi på "tisselaken" og droppa bleia,så får vi se hvordan det går...regner selvfølgelig ikke med at det er full klaff fra første natt,men hvor lang tid brukte deres på å ikke tisse i senga om natten?
Gothminister Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 hehe,svarte bare på overskriften før jeg i det hele tatt leste innlegget.. Vel,det kan jo gå bra også. Gutten vår sa en kveld att han ikke ville ha nattbleie på,og vitok heller ikke på det da,og det gikk helt fint det.. Må si att han sluttet med dagbleie på selve 3 årsdagen sin også,så jeg var jo rimelig sikker på att jeg måtte opp den natta og bytte på senga hans,men det slapp jeg. Lykke til da
Fire småtroll Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Eldste var akkurat 3 år, neste var 3,5 år.. Men begge hadde tørre bleier da de sto opp om morgenen da. Om jenta tisser i søvne er hun ikke klar enda, da blir det bare masse frustrasjon ut av å prøve. Prøv å ta henne rett på do når hun våkner om morgenen, når bleia er tørr frem til dobesøket er hun klar.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 jenta mi blir to år om et par uker, og hun har akkurat begynt å sove uten bleie, men det er på eget initiativ da- og føler ikke for å presse på henne bleier hun ikke vil ha, (da hadde hun blitt kjempe lei seg og prøvd å ta den av seg selv osv) så nå i det siste sier hun bare "bill ikke beie" omtrendt hver gang vi skal bytte bleie, og da slipper hun å bruke også (når vi er hjemme) hun øver med potte nå da, og vi skal kjøpe en doring for å se om hun synes det er bedre enn potte ( hun sier "på do" når hun henter potta) har vert noen uhell selvsagt, og hun blir litt frustrert, men har alltid klart å snu situasjonen til noe positivt og skrytt av besjen f. eks, og hvor hun har fått tømme den i doen selv og vinket hade- så er hun så stolt igjen atte blir aldri en bleieslutt uten uhell, det vil alltid bli litt gris og søl en periode. Bare prøv å fokusere på at barnet er flinkt at det har klart å få til, tenker jeg- viser barnet tydelig ønske om å slutte med bleie, føler jeg det er fryktelig dumt å prakke på de bleie, føler det er dårlig gjort mot barnet. (vet om maaange som tvinger barn opp i 4 årsalder og mer, til å bruke bleie, fordi de forventer at barnet skal være sluttet fra dag en- altså ingen uhell eller gris og søl- og foreldre som kvier seg til alt som må vaskes, og dermed utsetter det i det aller lengste- synes ikke det er bra for barna jeg) lær de heller at uhell skjer, og at foreldrene rydder og vasker opp med "et smil om munnen" ikke noe farlig om det blir uhell, da tror jeg barna slapper mere av og føler seg tryggere på hele situasjonen og bleieslutten går raskere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå