Gå til innhold

Kan tannfrembrudd gi feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten har hatt feber i dag- nå i kveld ser det ut som om det kommer en liten tann nede. Lurer på om dette har noen sammenheng?

Allmennetilstanden har ellers vært bra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan det. Eldste mi fikk feber ved hver eneste tann:( Når de store skulle gjennom så var hun gjerne utslått pga feber i to dager.

Gjest biss med twins
Skrevet

Mine har også alltid hatt feber ved tannfrembrudd. Nå har minsta begynt på seksårsjeksler (de er to og et halvt, tidlig ute) og jeg får min siste visdomstann, så nå har vi feber begge to faktisk=)

Gjest biss med twins
Skrevet

og sloss om dentinoxen;)

Skrevet

Har akkurat skrevet et laangt innlegg om dette på småtroll 0-1 år, så hvis du er interessert, er det bare å ta en kikk der. Kort oppsummert; det er ofte feberen som fører til tannfrembrudd, og ikke omvendt.

Gjest biss med twins
Skrevet

Takk for info:) Men har erfart de fleste gangene at feberen kommer etter at tannen er oppdaget, så jeg syns det var rart.

Skrevet

feberen fremskynder i noen tilfeller tannfrembrudd, ikke omvendt..selv om mange tror det.

så har man alltids erfaringer som tilsier annet som du sier, men vitenskapen tilskriver dette tilfeldigheter og variasjoner blant barn:)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...