Gjest Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Sønnen min på fire mangler en del før han er på Gandhis nivå hva ikke-vold angår. Så vi har våre små samtaler der mor formaner om at det er ikke lov å slå, heller ikke når noen andre begynte. Og da kommer det: "Men pappa til xxxx sier at man skal slå tilbake hvis noen har slått". Og gutten som har sagt dette er den desidert mest aggressive ungen de har i bhg. Så det er ikke en liten pyse som blir bøllet med av de store gutta, heller tvert imot... Og med forbehold om at man ikke skal ta alt ungene sier for god fisk, så blir jeg litt oppgitt. Det er etter mitt syn et temmelig spesielt prinsipp å lære bort til arvingen. Og er det rart han ofte er i trøbbel?
Kjøttpølsa Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 4 for en herlig alder, vent til de bli et sted mellom 8-18 år..........juhuuu....har også en på 4, det er en rolig alder her i gården i forhold til de eldre.
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Pøh. Min tiåring, og åtteåringen med sitter hele dagen med nesa i en tegneserie. Ingen slåssing der....
Kjøttpølsa Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Så klart.............men tiden for "sladreunger" kommer., ikke kult å være den som sladrer hele tiden..... Send de på kickboksing eller lign så de kan sette punktum for enkelte køddeunger. Jeg pleier som regel å skremme livsskiten ut av unger som kødder med mine og det har holdt en gang:-,)
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Så du er faren til xxx i vår bhg altså? Wow! Ingen av mine trenger selvforsvarkurs, for de har det i kjeften, he he Bortsett fra fireåringen som slår først og spør etterpå
Kjøttpølsa Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Døøøøøhhhhhhhh.............det er så klart kjeften først som får de andre til å se rødt, når du har unger som kan spre sine verbale sanger så bestemor snur seg i graven................de begynner først på mine unger og jeg tar igjen......:-,)
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Du får lære krypa å snakke for seg selv, da. Lite pinlig når minsten blir tenåring og pappa kommer for å ta bøllene med rullatoren sin.
Kjøttpølsa Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 De har det i kjeften selv, jeg dukker bare opp for å jage små drittunger som ikke klarer å la mine være. Rullator??????????Snakker du om meg så kan jeg fortelle deg frøken at mine bein, hofter og ledd er som stål og du...du...kommer aaaaldri til å se noe rullator i min bakgård:-,) Værre med slike knirkete kvinnekropper som deg:-,)
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Man kan si mye rart om kroppen min, men knirking er jeg lite plaget med. Men vi kom litt vekk fra temaet her, jeg synes foreldre som lærer barna sine å slå tilbake er noen duster (med noen få unntak)
Kjøttpølsa Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Du får ta opp i barnehagen at du ønsker boksesekk til de ungene som slår din:-,)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå