Gå til innhold

Gravid med blødninger i 4. uke, SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut idag at jeg er eller har vært gravid. Syns jeg merket litt graviditetssymptomer før TR, men når TR kom til tiden tenkte jeg ikke mer over det. Men i uken som har gått har dette besøket vært litt annerledes enn før. Startet med litt blodig utflod, så friskt blod, men mindre enn normalt i halvannet døgn, så brunaktig blod eller utflod i 4 dager. (Beklager detaljer!!) Siste dag av dette igår. Så jeg tok en CB som var svakt positiv. Skulle vært 5 uker imorgen hvis det var noe der, men de sa på kvinneklinikken når jeg ringte at dette var en SA, og det var ikke noe mer å si eller gjøre. Syns det er litt rart, for man leser jo overalt at dette kan skje uten at man har mistet? Har ikke hatt noen smerter i det hele tatt, ikke de vanlige menssmertene engang, men de ømme brystene er ikke ømme lenger. Forvirret nå, hva skal jeg gjøre? Bare vente og se...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste som mister blør mer enn det du beskriver og har smerter i tillegg.....det kan selvfølgelig vere at du har mistet, men det kan også vere at du ikke har det. Rart av de å si det uten å ha sjekket deg skikkelig....finnes de som blør mye mer uten å miste. Det beste du kan gjøre er å dra til legen og ta blodprøver med et par dagers mellomrom for å se om det er en stigning i hcg. Uannsett om du har mistet eller ikke ville eg krevd å få en sjekk hos gynekolog...siden du har blødd så lite og er usikker kan det vere at ikke alt har kommet ut. Ta blodprøver først du, så ser du fort om det er en stigning eller ikke;) (eg har blødd tilsammen 4 dager, mye mindre enn mens, men likevel friskt blod. pga stigende hcg mente legene det var ufarlig og at eg fremdeles er gravid).

Skrevet

Ja, det er vel den beste måten å gjøre det på, får prøve å få tatt en blodprøve på fredag og en over helgen kanskje... Men hun var så sikker når jeg ringte at jeg har liksom mistet allt håp! Jeg ble litt paff og spurte om hun var sikker på at det var SA og om det kunne være noe annet, men hun svarte ganske kontant nei, og sa deretter at ingen kunne gjøre noe fra eller til og at de iallfall ikke tok imot slike tilfeller hos dem! Så jeg føler meg litt liten og alene om usikkerheten her!

Takk for svar, lite håp tent igjen nå..!

Skrevet

Heisann, tenkte å oppdatere fra igår.. Har snakket med en fastlege igår kveld som ble helt forferdet over behandlingen jeg hadde fått på telefonen, han mente det var veldig vanlig med blødning, og spesielt rundt ikm, og slett ikke sikkert det var SA. Han sa også at jeg måtte måle stigning i hcg for å bekrefte graviditet, og ba meg dra på legevakten dersom jeg fikk noen smerter. Merker ingenting, så jeg får vel bare vente og se. Han spurte om det hadde kommet noen klumper ut, og jeg har jo ikke sett etter det, men ikke merket noe heller. Fikk klar beskjed om at det ville jeg merket... Så da holder jeg meg her på 1. tri og krysser fingrene for at alt går bra!

Skrevet

Så bra at han tok det seriøst:) Vi får krysse fingrene for at det går bra da! Du får holde oss oppdatert!

Skrevet

Ja, jeg klarte jo ikke å vente til fredag med å ta første prøve... Så jeg tok en hjemmetest til idag, er jo to dager siden forrige og siden den var så svak tenkte jeg at kanskje jeg ser noen forskjell!

Tok ikke på morgenurin, men det gjorde jeg ikke sist heller. Fortsatt svak positiv, ser ikke så mye forskjell egentlig. Har ikke peiling på om det er bra eller dårlig, er jo egentlig så tidlig at det ikke trenger å slå ut. Men det er iallfall håp, så er det stadfestet:-)

Skrevet

Hei Helga80:

Jeg har hatt det akkurat slik som deg... blødde en god del fredag og lørdag og de to siste dagene har det bare vært bittelitt brun utflod...

Men i d blodet som kom fredagen var det endel klumper (sorry detaljer)

Sa legen noe om hva det kunne være når det var klumper?

Tror det er for tidlig for meg å ha en SA...Hadde ikm på fredag og det var da jeg fikk blødning...men det var ikke likt mensen i d hele tatt det her...

Kan det være en sjanse for at jeg er gravid?

Tenkte jeg skulle teste i morgen..

Skrevet

Hei Drømmejenta!

Jeg har fått snakket skikkelig med en lege, og han sa det var mulig med SA. Det er vel faktisk sånn at de fleste SA oppleves som en litt rar mens (ofte kraftig og noen dager på overtid, men ikke alltid!) og oppdages ikke av kvinnen i det hele tatt. Men på den andre siden er det veldig vanlig å ha blødning i begynnelsen av svangerskapet og da mest vanlig rundt ikm de første tre mnd.

Jeg hadde ikke noen klumper, som visstnok kunne være foster-rester og rester av det som ligger rundt. Men det er forskjell på klumper også, koagler med blod betyr ingenting, det kan komme av at det blør og har ikke noe med SA å gjøre. Jeg fikk iallfall beskjed om at det ville merkes hvis klumper kom ut, og det ville det ikke være så mye tvil om. Ellers er det også vanlig med økt utflod når man er gravid, så det kan jo være utflod og blod som klumper seg litt sammen? Ekkelt, jeg vet, men bedre enn SA!!

Men jeg har nok mistet det som var der likevel, for jeg har testet igjen nå, blendahvit QR... De positive (svakt) var CB, men for en uke siden, så det er vel ikke noe igjen da:-( Var hos legen og tok blodprøve også, skulle ta to med noen dager imellom, men tror ikke jeg går tilbake siden hjemmetesten var negativ. Det skulle jo ha doblet seg minst to ganger siden sist hvis det var noe der, så det skulle jo gitt utslag!! Jeg har slått meg til ro med at det ikke er noe igjen, og så får man prøve på nytt heller.

Men tilbake til deg! Har du testet?? Husk at ikke alle tester positivt før i uke 5-6 uansett, så hvis du føler deg gravid (??) og får negativ test, gå til legen og ta en blodprøve! Det kan godt være du er gravid, så lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...