Nummer1 Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Siste dagane har eg gått til kiropraktor for å få behandling for ein låsning i bekkenet. Dette har gått fint, men no opplever eg vage smerter i halebeinområdet, pluss mensensmerter. Eg er i tillegg ekstremt sliten og vil helst berre ligga flat ut. Kan det vera noko gale på gang? Eg har vore i veldg fin form heilt til bekkenet låste seg...så det er difor eg blir uroleg - spesielt over mensensmertene!
TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Hei Har vært plaget med bekkenløsning og låsning tidlig i svangerskapet, og når æ fikk veldig ondt så fikk æ menssmerta i tillegg. Jordmor mente dette hadde sammenheng, og hadde med ligamentene som skal utvides å gjøre. Er du førstegangs?? Det e æ =) FIkk nesten en følelse av at alt skulle åpnes, så blei også litt skeptisk. Men det e visst helt normalt, bare veldig ondt og ubehagelig... Håper det går bra med dæ =)
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Det høres ut som om kroppen din sier i fra at du må ta det med ro. Legg deg ned på sofaen og slapp av, ta det så rolig som du bare klarer noen dager. Gå korte turer med små skritt så får du luft og belaster ikke bekkenet for mye. Turer er i alle fall noe som hjelper meg med å sortere tanker og få litt nye impulser. Menssmerter el.l er normalt, men kan være farlig hvis en blør i tillegg. Håper du får orden på bekkenet og at smertene forsvinner og at du klarer å ta kroppens signaler på alvor ved å ta vare på deg selv, så får du et fint svangerskap videre. Ta evt kontakt med legen hvis du er bekymra videre.
Nummer1 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2009 Takk for fine svar! Og eg har enn så lenge slått meg til ro med at det i alle fall ikkje har blitt verre dei siste timane, og då er nok ingenting på gang. Og no har eg gått meg ein fin tur i skogen med bikkja - og det hjelper alltid på både humøret og formen :-) Og eg har nok hatt det litt vel travelt siste tida - så det stemmer nok at kroppen min prøver å få meg til å bremsa ned. Er berre så vanskeleg når ein er vant til å ha veldig mange jern i elden til ei kvar tid til vanleg!! Men eg byrjer for alvor å merka at eg er gravid, så det er vel berre å innstilla seg på at den tyngste etappen er igjen... Lukke til vidare de også! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå