Gå til innhold

Tilstandsrapport fra travelbygda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, og takk ofr sist! Er ei stund siden, og nå er vi i full gang med lamminga her. Svever rundt i "lammetåke" En variant av Ammetåke bare et hakk verre trur æ.

Mandag presterte æ å levere lillemor i barnehagen FØR 8 og var godt fornøyd med det. Henta ho om ettermidagen. litt tidlig. Ingen som sa noe som helst. Onsdag leverte jeg også, men da måtte vi jo hente innen kl 12 siden de aksjonerte. Kom ned kvart på og ble møtt med 4 smilende fjes som lurte opå om æ hadde tatt en ekstra dag i går? Nei kordan da? Jo ho skulle bare være 2 dager denne uke, og det var tirsdag og onsdag.... Men var jo gått greit da. PINLIG!!!!!

Ellers er eldsdatteren hjemme med sine to små, så leggestyret er stort mllom kl 19 og 20 når 4 barn skal i seng. en 6 åring, ei på 3,5, ei på 21 mnd og en på 10 mnd. PHU. Er sjeleglad jeg har bare 2....

Men veldig koselig å ha henne her da!!!

Fjøsn er full av små brekende ulldotter. Og endel store. Næremer oss vel 250 lam nå, men regner med å få mellom 250 og 300 før vi er ferdige!

Nå skal jeg ile i fjøsn igjen,

En liten hilsen fra Travelbygd. Ikke by....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, ikke alltid like lett å holde styr på dager heller da! Godt det er flere som kan bomme:-)

Høres ut som en hektisk tid for dere. Og så koselig (om enn slitsomt) med lamming da! De er jo bare så skjønne disse lamungene:-) Fantastisk for ungene å vokse opp med dette nært!!!

Lykke til med resten av lammingen! Høres herlig ut:-)

Skrevet

Høres trivelig og travelt ut! Naboen her har også vært i full gang med å ta i mot lam, og litt utpå sommeren kommer nok en liten flokk av dem opp til oss på sommerleir for å beite ned de to engstykkene våre. Det blir triveli' !

Hehe, du er ikke deneneste som leverer unger på "feil" dag nei - har levert både utenom og tur og også prøvd meg på barnehagens planleggingssdag en gang... c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...