Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Snuppa ble 1 år i går. Er hun da ikke lenger en baby? Jeg satt og så på henne mens hun lekte i dag og begynte plutselig å tenke på dette. Jeg ser fortsatt på henne som en baby... Hva mener dere andre?
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Tror kanskje fra ett år... men gullet mitt er 14,5 mnd og fortsatt min baby. :-) Litt vemodig når vi er ute og ett litt større barn peker på gutten min og kaller han en baby, hvor moren korrigerer barnet og sier at nei det er jo ikke noe baby, men en stor gutt.. *snufs*. Er jo gøy at de blir store, men på en annen måte trist at babytiden er over.
Ranveig R Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Eg har alltid tenkt at dei skal få lov til å vere "baby" fram til dei begynner å gå. Men jenta vår som er sein motorisk fekk slutte å vere baby då ho begynte å krabbe/reise seg/gå langs møblar ved 14-15 mnd )
white lady Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 det er ikke noe jeg tenker så mye over, men når han springer rundt og ler og leker med bilene sine, så er det ikke så mye baby over han da, akkurat. når han skal legge seg derimot, og ligger på fanget mitt og koser seg med melkeflaska si, da er det som om han er den lille sårbare babyen min igjen
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2009 Flere som tenker litt som meg skjønner jeg. Det er godt. Snuppa går ikke enda, så for meg er hun fortsatt en baby. En stor baby vel og merke... hihi ) Blir nok litt annerledes den dagen hun begynner å gå. Men følger hun mønsteret til søstra si, så drøyer det en god stund enda...
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Jeg syns de ikke er baby etter 1 år, men mine to minste har likevel vært "babyen min" fram til rundt 1,5 års alder ;-) Tror dette er litt kulturelt betinget også, har inntrykk av at i f.eks USA så kalles barna babyer til de er 2-3 år, de får jo ofte også tåteflaske da, noe jeg synes er helt rart ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Mini her er straks 1 år. Er ikke så mye baby når han sitter på gulvet og leker for seg selv, men når han ligger i armene mine og suger på puppen er han definitivt fortsatt baby.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 I USA kalles barna toddler fra de er ca ett år til kanskje 3.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #9 Skrevet 26. mai 2009 På ferjer i hordaland og rogaland er de spedbarn til de er 2 år (altså reiser m ferja gratis).... synes det er sært å si en bil, en voksen og så ett spedbarn.. om gutten vår som er 21 mnd gammel... synes han begynner å bli stor gutt jeg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå