♥tre små hjerter♥ Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Vet jo at det er regler for hva helsepersonell kan motta av gaver, men tenkte kanskje å bestille en kopp med skriften verdens beste jordmor, og evt ett bilde av lillesnupp på...regner jo med at det blir mange te/kaffekopper på ei jordmor under vakt. Gøy å sende enn liten oppmerksomhet som takk for hjelpen hun gav..hun er bare ei så utrolig dame, og gjorde fødselen til en drøm..synes dere jeg kan gjøre det..evt andre som har gjrt lignende??? Tenkte jo på en blomsterbukett, men det varer jo ikke så lenge..Alltid gøy å gjøre stas på noen man synes fortjener det..hun sendte meg til og med enn hyggelig melding etter jeg kom hjem fra barsel...sukk..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 jeg sendte blomster til legen min etter jeg hadde fått småen. han hjalp meg utrolig mye igjennom svangerskapet. han ble veldig glad! sendte ikke til jordmor siden jeg tross alt bare så henne i 45 min.. hehe
♥tre små hjerter♥ Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2009 ja men da tror jeg at jeg gjør det..tenker bare med meg selv, at hvis noen i jobbsammenheng hadde sendt meg en liten oppmerksomhet pga at dem synes jeg gjorde en god jobb, ville jeg blitt utrolig glad..alle mennesker liker vel å bli satt pris på:)enten man er jordmor, vaskedame eller noe helt annet:)
piano♫ Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 En koselig tanke, men min mening er at det er en litt vel personlig gave. Satt litt på spissen; jeg er lærer, og kan ikke bruke en kopp der det står "verdens beste lærer" - og der det er bilde av en enkelt elev, om du skjønner. Ville heller ha sendt et koselig takkekort med bilde (dette kan hun f.eks. ha på korktavla si ei stund - vår jordmor har ei slik tavle, og skifter ut bildene etterhvert) + en koselig hilsen; blomst e.l. Men for all del: koselig tanke :-)
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Jeg syns det blir for personlig. Tenk hvor mange barn hun tar imot. For henne er ditt barn bare ett av mange. Men syns godt du kan sende en blomst.
It's all about me Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Synes en slik kopp blir litt vel pinlig og for personlig. For all del send en oppmerksomhet, men la det være noe som passer bedre å gi til en person en egentlig ikke kjenner. Blomster, sjokolade, fruktkurv osv.
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Enig med piano. Tenk hvor mye oppsamlet ræl det blir hvis mange gjør som deg. Men det er selvsagt hyggelig å bli satt pris på. Takkekort, blomster, sjokolade etc er bedre
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 huff, så pinlig å gi en slik gave til jordmor. selv om hun har forløst barnet eller fuglt deg i svangerskapet betyr jo ikke det at hun vil ha ungen din klistra på en kopp hvor det står noe så harry som "verdens beste jordmor" - hva med å bare sende et fint kort?
~mamma~ Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Det er ikke sikkert hun husker dere.. Vi var tilbake på sykehuset et par dager etter at vi reiste hjem for å ta en test. Det var lett å merke at barnepleieren som hadde hjelpt meg mye med ammingen ikke husket oss, selv om jeg følte at vi hadde fått god kontakt... Dette var på et stort sykehus der de møter mange, så jeg kan godt forstå at det kan gå litt i surr for dem.
♥tre små hjerter♥ Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2009 Er egentlig enig med dere over, at det kanskje er en litt små drøy gave..hehe:)leste det bare som ett tips på en annen babyside, og med det samme synes jeg det virket som en søt gave, men etter å ha tenkt litt er det vel kanskje en gave som passer bedre til stolte besteforeldre, eller andre nære familimedlemmer. Men lager en fin kurv med masse deilig snadder i, frukt og kanskje noen blader, slik at de som er på vakt har noe å kose seg med, også kjøper jeg en blomsterbukett til jordmoren. At hun husker meg er jeg ganske sikker på, hun var der også når jeg fødte min første datter mai 2007, og da jeg troppa opp nå to år etter, sa hun, så hygg å se deg her igjen. Og hvis hun ikke hadde huska meg hadde jeg ikke tatt det personlig, men uansett hyggelig å takke når man er fornøyd med noe:)og det var jeg den gangen her...hun gikk til og med over vakta si, for å få med seg at alt gikk bra den gangen her, da jeg hadde enn litt små kjiip fødselsopplevelse i 2007. Tusen takk for svar alle mann, men hadde allerede tenkt samme tanke:)som mange av dere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå