Gå til innhold

Sauen. Jeg maser igjen:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

vedr. granhekk. Har vært i skauen og dratt opp gran (understreker, småplanter som ikke er fra plantefelt:)) Noen ser ut til å komme seg, andre mister barnåler. Er det håp for de som mister nåler? Jeg vanner godt. Var umulig å få tak i på de planteutsalgene jeg var innom, og synes granhekk er flott. Dessuten var alternativet veldig giftig (barlind)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen er fødeklar!
Skrevet

Ja, det er alltids håp=) Hvor store er de? Det lureste er å la de rote seg litt i små potter med gjennomsiktig plast over, før de plasseres ut. Hvis de allerede står ute kan du også dekke med plast, ikke så altfor tykk da, siden det begynner å bli varmt nå. Pass på å dusje under plasten daglig, så det holder seg fuktig, og lufte godt (ta bort plasten) innimellom, for å unngå at soppsykdommer skal trives=) Vær samtidig obs på godt drenert jord så den ikke blir så tung og rå...

Så er det bare å vente i spenning=)

Skrevet

De har stått i ca 14 dager. I plantejord, plantet rett på stedet de skal stå. Har vært nøye med å vanne, stedet er godt drenert, har vært grus/sand tidligere, lagde en forholdsvis dyp grøft, men det er grus/sand på begge sider i svak helling. Har også fått noen regnskyll som sikkert har vært bra. De er i drøy knehøyde. Jeg håper de vil klare seg, hvis ikke får jeg ta meg en tur i skauen igjen.

Gjest Sauen er fødeklar!
Skrevet

Ja, men da gjør du det rett=) Får bare ta en tur i skauen om det går galt. Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...