Gå til innhold

Noe godt.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter gode tips på ting man kan lage av det man måtte ha i hjemmet....

Jeg har skikkelig dilla på søtt denne gangen, men har fått beskjed av jordmor med å være forsiktig med godteri....

Jeg trenger da andre ting jeg kan like like godt ;-)

Jeg tenker på alt fra måltid til snacks (helst snacks)

Prøv å skriv inn tips om ting man kan lage av f.eks få ingredienser, slik at det blir enkelt å lage......

takker for alle svar ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og vesla har akkurat laget muffins. Ikke det sunneste, men finnes vel sunnere varianter enn de vi laget... ;-)

Kan jo lage muffins med grovt mel (evt spelt), ta i mindre sukker og evt. banan eller annen frukt/bær i.

Skrevet

Bananpannekaker er fantastisk godt og inneholder ikke mye sukker eller fett - kjempeenkelt å lage:

3 dl mel

3/4 ts salt

2 ss sukker

2 ts bakepulver

1 egg

1 ts olje

2-3 dl skummet melk

1-2 bananer

Bland det tørre. Mos banan. Pisk egget, tilsett melk mens du pisker videre. Ha i banan og olje, før du gradvis tilsetter melblandingen. Stek i varm panne (bruk olje eller margarin).

Så kan man ha på friske bær, bananskiver eller syltetøy.

Det høres kanskje litt merkelig ut, men prøv! :)

Skrevet

Smoothie liker jeg godt om dagen, og gjerne så tykk at den minner om is. Må også være forsiktig med det søte, og lager en porsjon smoothie/is av:

- 1 frossen banan, eller mindre

- 2 til 3 kopper frossne bær

- yoghurt t.d. yogplait 0,5 eller biola siden magen av og til er rar

- juice til å gjøre det mulig å blande

- honning eller fruktose om det er surt.

En får i alle fall dekt 2 av 5 om dagen, og det er ikke mye sukker sammenlignet med andre godterier.

Ellers har jeg dilla på rømmekolle (magert) med grønnsaksticks. Har sitron, salt, pepper og chiliketchup.

Ellers så er bær med vanijekesam eller vanlijeyoghurt snart i sesong.

Skrevet

Skikkelig god knaskepizza:

Smør Creme Fraiche på en tortillalefse, legg på strimlede skinkebiter (pålegg) + oppkuttede soltørkede tomater fra glass. Legg deretter på mozarella (evt annen ost) og strø over litt salt og pepper. Stekes ved 220 grader til osten er gyllen. Må prøves!

Skrevet

Takk for svar :-)

men hvilken juice bruker du ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...