Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 jeg kan spise ca 2-4 kiwier, 1 boks ananas (vet det er magert), 1 banan til frokost. samt epler og pærer hele dagen. pærer er det jo masse fiber i, men burde jeg kutte ut litt frukt og heller spise mer grønnsaker? kan spise en porsjon wok til middag. for jeg går jo bare opp i vekt.. selvom jeg spiser veldig sunt ellers.. så leste jeg her at noen ble rådet til å kutte ut litt av frukten. setter kjempepris på svar :)
MK73 Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Det er faktisk endel kalorier i frukt, så grønnsaker er enda bedre for oss. Frukten har også sukker i seg, så hvis du slanker deg må du gjerne spise endel frukt (og i alle fall heller spise det enn chips eller godteri) men du bør begrense det og heller fylle på med masse grønnsaker. Ut fra det du beskriver spiser du nok litt vel mye frukt ift at du ønsker å redusere vekten. Det er jo også sånn at du kan spise så sunt som bare det - men spiser du for mye vil du fortsatt legge på deg. Du må både spise sunt og variert og kontrollere porsjonene dine :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 da skal jeg sannelig bare holde meg til frukt til frokost. tusen takk for utfyllende svar
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Det er faktisk mer kalorier i fruktsukker enn i vanlig rafinert sukker. Forskjellen er bare det at fruktsukker er mer stabiliserende for blodsukkeret enn raffinert sukker. Dessuten er det mye mer næring i frukt, så man burde jo ikke kutte det ut. Men man kan med fordel erstatte frukt med grønnsaker, selvsagt. Jeg for min del ELSKER frukt. Spiste fruktsalat hver eneste dag, men det skal sies at det hjalp lite på vektnedgang.Nå har jeg ikke spist det på lenge, og har i kombinasjon med graviditetssymptomer gått en del ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 hehehe.. dumme dumme meg.. som skulle være sååå sunn.. så kunne jeg ikke fatte hvorfor jeg bare gikk opp i vekt hehehe..smaaart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå