Gå til innhold

hater å være kvalm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her å håper og ber på mine kne at jeg ikke skal være kvalm i 6-7 mnd denne gangen også. er 13 uker i dag og det er rett før det rabbler for meg, er som å ha spysyken i flere mnd dette her. har kjøpt meg noe "sea band" på apoteket i håp om at det skal hjelpe, noen som har prøvd dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er skikkelig dårlig selv...det er skikkelig energitappende å gå rundt å være så kvalm hele tiden..

Krysser fingrer for at det straks roer seg litt ned for oss da:)

Hva er sea band? Skriv å fortell om det funker!

Skrevet

det er to armband som du skal ta rundt handleddet ditt. på disse er det en knottt som skal presse på ett spesiellt punkt. dette skal hjelpe mot kvalmen.det var en dame som fortalte meg at hennes venniner hadde hatt nytte av det. hvis det virker så er det jo fantastisk, for det er jo ikke noe bivirkninger. Du kan ha det på hele døgnet

Skrevet

Funket ikke på meg

Skrevet

hehe, vi satser på at det funker på meg da;)

neida, jeg sa på tull til hun som solgte de at jeg var desperat. å så lurte jeg på om jeg skulle ha de på hele tiden, å det skulle jeg. Så da sa jeg at jeg kommer ikke til å ta de av meg når jeg dusjer en gang, for jeg orker ikke mer;)

Skrevet

De funka ikke på meg heller.. Men er jo alltids greit å prøve.. Knall hvis de virker for deg liksom :-)

Var kvalm og kasta opp de 4 første månedene jeg, men nå er det mye bedre og jeg kan jobbe litt igjen :-)

Lykke til.

Krysser fingrene for at det skal gi seg for deg snart :-)

Skrevet

Noen av dere som har brult prostfan (eller noe sånn). det er reise syketabletter. det står at de ikke vet hvordan det virker inn på fosteret, men jeg vet at noen leger sier man kan ta noen sånne. har så lyst å prøve meg på en halv tablett

Skrevet

Jeg er i uke 16 og spyr enda. Regner med å være dårlig i 9 mnd slik som i forrige svangerskap. ER SÅ LEI AV Å HENGE OVER DO Å SPY!!!

Ble innlagt pga dehydrering. På sykehuset får man phenergan (kvalmestillende) intravenøst. Når jeg ble utskrevet fikk jeg resept på disse i tabelettform. Har hjulpet meg masse. Har fram til nå tatt en hel tabelett om morgenen. Da har jeg sluppet å kaste opp i ca 10 timer. Blir supertrøtt av dem og har sovet nesten hele dagen. Nå tar jeg av og til en halv tablett de dagene jeg er skikkelig dårlig.

Både overlegen på sykehuset og fastlegen min forsikrer meg om at det er helt trygt å ta disse tablettene når men er gravid.

Det er samme virkestoff i postafen som man får uten resept.

( reisesyketabelett)

Vet ikke hvilke erfaringer andre har med dette, men det har "reddet livet" mitt.

Forrige svangerskap lå jeg 6 mnd på sykehus pga dehydrering og ekstrem kvalme og er sjeleglad for å slippe å ligge der nå :)

Skrevet

og nei; Seabands virker ikke på meg iallefall

Skrevet

hei, jeg har vært kvalm nå i 18 uker, startet fra dag en, dagen etetr inseminering på riksen startet det. jeg fikk lov til og ta postafen, det får jeg oxo lov til av helsesøstra. i stede for og gå sånn dårlig. har jo ikke bare meg og tenke på men en liten gutt på 4 år oxo. jeg har oxo fått resept på afipran, har tatt begge deler, men ikke samtidig da, hehe

blir så trøtt av postafen. men det er bare og prøve. legen anbefalte den til meg nå, etter di andre ikek helper så mye lengere.

Skrevet

så godt å se at man ikke er alene. jeg håper virkelig jeg ikke driver på like lenge som sist. men dere som tar alle disse kvalmestillende, tar dere hver dag???

Skrevet

hei igjen, ja jeg ta hver di hver dag, men klarer meg bare med 1 om dagen nå da, og tar hvis dete r behov, di afripran kan jeg at 3 ganger dagen, måte få stikkpiller, etter jeg ikke klarte og svelge dem. hehe.

di postafen tok jeg oxo hver dag da jeg begynte på di.

jeg var sånn sist med nr 1 oxo. da viste jeg ikke at man kunne få noe for det, men det kan man. jeg fikk gyn min som jeg gikk til på aleris til og skrive dem ut. oxo har legen fulgt etter. sist drev jeg på til uke 25, ser ut som det blir likt denne gang.

Skrevet

har prøvd alt av tab, råd, og har vært på akupunktur ;( men ingenting funka på mæ, så e vel meininga at nån av oss ska være dårlig heile svangerskapet =(

men e en liten trøst å høre at det e flere dær uten ;) e foresen i uke 22 nu =)=)

Skrevet

Vet at Postafen har hjulpet endel som ingen ting annet har fungert på, men man burde nok snakke med legen før man propper de i seg... :)

Skrevet

Har vært kvalm fra uke 6 til ca uke 14 og nå har kvalmen hatt en liten gjesteopptreden de siste dagene:( Er nå uke 17+5.

Jeg fikk anbefalt postafen av gynekologenn min, de var helt trygge å ta, 1 pr. dag.

Har også prøvd seaband, men det er bare humbug; ingen effekt på meg, men de kanskje virker på andre.

Skrevet

Eg sniker litt fra BliGravid her (koffer eg dilta meg her inn e ikkje godt å sie...)

Anyway.. Dette punktet som disse armbåndene ska treffe. Det e mulig å trykke med fingeren. Vett at desse armbåndene fungerer mye bedre på barn, men dei e jo mye mindre og ikkje så masse vev kula ska trykke igjennom.

Høyre arm. feks. Håndflaten opp. Sånn at tommelen peker utover. Kjenn med tommelen kor selve håndleddet slutter på armen. Akkurat i "skjøten" mellom hånda og armen. Høyre side kan en kjenne en sene, hvis en trykker med tommel mellom den senen og knoklen/beinet (på høyre side av senen) så kan en finne det punktet.(eg må gjerne "flytte" litt på senen der for å komme te) Eg må trykke relativt hardt for at det ska funke på kvalme, så blir bare litt innimellom, men godt med ein pause når en ska slappe av. Evt. få mannen te å holde litt??

Men husk at nerver og pulsåre går på samme sted som dette punktet, så om du føle du må trykke hardt så må du ikkje holde for lenge. Da får du vondt.

Har slitt med kvalme (uten no åpenbar årsak...) i perioder, så då gjorde eg dette når eg måtte få i meg mat f.eks.

Anyway...håpe eg kunne være te liiitt hjelp i det minste da! :)

(forresten..punktet e vel ikkje nødvendigvis heilt på samme plass hos alle, så en må prøve seg litt fram.)

Virke nok ikkje for alle uansett da, men tenkte eg sko spre min erfaring her inne :P

Lykke te videre og gratulerer med knøttene i magene!

Skrevet

Hei, Tryne :-) Ved forrige svangerskap var jeg veldig kvalm hele døgnet. Sea band virket litt på meg, de gjorde kvalmen litt lettere. Jeg hadde dem faktisk på meg hele døgnet, bortsett fra da jeg var i dusjen ;-) Jeg sov med dem også.

Så det er absolutt verdt å prøve, og de kan hjelpe litt selv om kvalmen ikke blir borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...