Gå til innhold

dere med kynnere TIDLIG i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

kort fortalt så slet jeg med kynnere fra uke 18 første gang jeg var gravid. jeg hadde over 100 til dagen, det hjalp ikke å legge seg ned. I uke 24 og uke 28 ble jeg lagt inn fordi de var redd for at livmorhalsen skulle opne seg, altså, at fødselen skulle starte.

Nå har jeg hatt disse dumme kynnerene siden lørdag, er jo berre 13+3 i dag. Var på sjekk men det så greit ut sier legen. stoler ikke på han fordi han så ikke etter om livmorhalsen var lukket en gang. Eneste han sa var at barnet var i live og at det var inne i livmoren. men alt dette visste jeg jo fra før av, har jo vert på mange Ul allerede. jeg ville berre vite om det var i ferd med å åpne seg.

Er det andre som er blitt plaget så tidlig??? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det i 4 svangerskap- allerede fra uke10-12. de er heldigvis ikke så sterke så tidlig, men jeg tar det som et tegn på å roe ned. Om jeg f.eks bærer for tungt så kommer de raskt. da slipper jeg det jeg har i hendene og slapper av. Ikke så mye annet å gjøre..

Kynnerne har ikke ført til prematur fødsel for min del.

Skrevet

Jeg er i uke 19 og vært plaget av kynnere siden uke 18. Begynte som værst i går kveld, har til og med vært våken mye i natt. Jeg ringte sykehuset i dag å fikk prate med jordmor, hun sa jeg bare måtte slappe av og ta en varmepute på magen. Synes det er så rart at hun ikke ville titte på meg en gang, å jeg er kjempe redd, har ikke vært borti det her før. Livmora mi er sten hard hele tiden, vil liksom ikke slippe taket, plutselig får jeg sånne skikkelig vonde kynnere, mange på en gang. Er det sånn du hadde det første gangen? Jeg prøver å roe meg med at det er noen som har mye kynnere. 13 uker hørtes jo litt tidlig ut da, men dem sier jo at noen får dem veldig tidlig, hvertfall dem som har født før. Lykke til videre ihvertfall. :) Tror det kommer til å gå helt fint for både deg og meg, men man blir skikkelig bekymra! Hvertfall når legene ikke gidder å sjekke ordentlig! Synes det er så dårlig jeg!

Skrevet

Til Trinemp

det er ikke noe hyggelig når man føler at man ikke blir tatt på alvor. dersom dine ikke gir seg så skal du kreve en sjekk. Første gang hadde jeg det som du beskriver ja. sten hard heeeeeeeele tiden. det hjalp ikk eå legge seg ned slik det gjør for mange. det var til tider litt vondt og svært ubehagelig. jeg ble kvalm av de.

det som jeg må gjøre nå er at jeg må ta det med ro OVER TID. det hjelper liksom ikke å ta det med ro ett døgn å så er de borte. jeg satser på at de avtar nå, jeg har tatt det med ro de siste dagene. er sykemeldt (IGJEN) ut denne mnd

Skrevet

Hei Tryne :D

Jeg har ikke så sterke kynnere som deg, men nå gang nummer to kom de flere måneder tidligere og de er "vondere". Altså, de er ikke direkte smertefulle, men de er veldig ubehagelige! Det er ganske vanlig at de kommer tidligere og sterkere med nummer to, og med tanke på hvor tidlig de kom sist, så vil jeg tippe at det er innenfor normalen, plagsomt, men ikke farlig!

Hvis du er usikker etter legesjekken ville jeg ringt en jm eller lege som du stoler på at er kyndig og spørre der.

*klemme på*

Skrevet

hei, så du er her også;)

uffda, det var dritten. orker nesten ikke tanken på å slite med disse kynnerene hele veien ut, var forferdelig sist gang. men men, har vel ikke store valget.

Skrevet

Tryne:

Ja, jeg trenger en plass hvor ALLE er gravide, ønsker å være det eller lignende ;) Hehe!

Jeg begynner selv å bli lettere møkklei disse kynnerne. Nå utløses de av ingenting egentlig :( Jaja, vi får noe flott til slutt, og får trøste oss med det :D

Skrevet

ja, samme her. Sjønner ikke hva som utløser de lengre, for de er jo der HEEEEEEEEEEEEEEELR tiden

Skrevet

jeg er av de som har kynnere, hele tiden, allerede fra overgangen første-andre trimester.

Men de skal ikke ha innvirkning på modning. første svangerskap var jordmor veldig stresset på mine vegne pga dette, -men jeg fødte på overtid og tok det ikke spesielt rolig, for det hadde jeg ikke anledning til.

derimot hadde jeg en topptrent livmor, som visste hva den drev med under fødsel. slik var det også andre svangerskap, og jeg håper det bilr likt nå.

Kynnere blir verre når man legger seg ned, så det å "legge seg ned" for å slippe kynnere, er verdens dårligste råd. hehe. Det er gjerne da de kommer.

dersom de går fra ubehagelige til VONDE derimot, da er det grunn til bekymring. men før de er vonde, så skal de ikke ha noe å si på modningen. det er jo også derfor man skiller mellom kynnere og maserier.

dersom du blir plaget av kynnerne (for ja de kan jo både være ubehagelige og slitsomme) så kan du sette deg ned, gjerne med bena litt høyt, ta et varmt bad, eller dusje i varmt vann. det skal roe ned gemyttene;)

Skrevet

takker og bukker for råd. fant ingenting som hjalp sist. Hadde ikke muligheten til å ta det med ro da, var student og ville fortsette utadninngen min uten å da pause

Skrevet

jepp, sånn var det med meg og.bodde oppe på fjellet uten lappen, og mannen bodde i utlandet, så jeg gikk og studerte og jobbet på.

men det er altså ikke farlig. men det er slitsomt, så en må jo ta hensyn til seg selv og sine egne grenser.

iallefall er det det både lege og jordmødre har forsikret meg om gang på gang på gang. kynnere er ikke farlig. kynnere har ingen innvirkning på livmorhalsen.

og som jordmora mi og jeg snakket om sist.. en merker det egentlig når en har fått åpning, for det blir så "trekkfullt" der nede.... hehe

Skrevet

Jeg fikk sterke kynnere allerede i uke 16.

Kom da på sykehuset og alt var fint og fikk ingen ting.

Dro privat og fikk Bricanyl tabletter som også brukes mot premature rier.Disse funket som bare det.

Om du bor i oslo området vil jeg anbefale deg å dra til oslo city legesenter til aage huseby.Han er overlege på gyn på a-hus også:)Kjempe dyktig mann.....

Skrevet

Min mor fikk det, hun hadde mye av det hun også. Om det ikke gir seg eller blir værre så kommer jeg til å gå til Klinikk Hausken, jeg har vert mye der i forbindelse med IVF forsøk, da skal jeg høre om jeg kan få de tablettene der

Skrevet

Ja,gjør det!For sånn han sa til meg var at vi blir jo slitne av det vi også!

Skrevet

Jeg er 22+3 nå, og har hatt en god del kynnere i over 3 uker nå. De er ikke vonde, og jordmor og lege sier at så lenge de ikke er det, så er de ikke farlige. Men jeg er litt bekymra likevel... For noen dager siden, så føltes det nesten som jeg hadde en eneste lang kynner i flere timer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...